Școlile din mediul rural nu înseamnă doar lipsuri, condiții sanitare precare sau profesori mai slab pregătiți decât în orașe. Sunt localități, cum este Liebling din județul Timiș, unde școala unește întreaga comunitate, iar profesorii, părinții și copiii își lasă, într-un mod pozitiv, amprentele. Unitatea de învățământ este dotată cu table inteligente, videoproiectoare în mai multe clase și condiții de educație superioare multor școli din mediul urban.
Învățător de 2 decenii în școala gimnazială din Liebling, Elena Năstase a început în urmă cu 6 ani să-și informeze colegii de catedră și pe părinți despre formularul de 2% din impozitul pe venit, pe care îl pot orienta spre școală. Dintr-o mie de lei, cât s-a adunat atunci, a cumpărat un radiocasetofon și jocuri educative. În 2017 s-au adunat 35.000 de lei.
„S-au mai luat laptopuri, videoproiectoare, table. Iubesc școala în care am învățat, aici am fost elevă și vreau să dau înapoi și eu comunității" spune Elena Delia Năstase - învățător.
Chiar dacă autoritățile locale se implică foarte puțin spre deloc, soluții există pentru condiții de educație normale și în mediul rural.
„Toate fondurile sunt donații, sponsorizări și acei 2% pe care mai nou îi donează părinții. Este totul transparent, toate materialele sunt doar pentru clasă, pentru folosul copiilor. Deocamdată avem 2 table inteligente, 6 videoproiectoare montate la clasă. Sistemul de supraveghere al școlii este permanent" declară Nicoleta Mărghitaș - directorul Școlii Gimnaziale din Liebling.
La școala gimnazială din Liebling nu există fondul școlii. Ceea ce există în schimb este o legătură strânsă, ca într-o familie, între părinți și profesori.
Chiar dacă pare greu de crezut, într-o școală din mediul rural poate să existe un cabinet psihologic pentru copiii cu cerințe educaționale speciale.
La școala gimnazială din Lieblieng predau 32 de profesori și învață aproximativ 500 de copii.
reporter: Alexandra Marian/ operator: Mihai Pop