Proprietarii service-uri auto în Timișoara spun că firmele de asigurări i-au adus aproape de colaps financiar. Susţin că s-au săturat să fie la mâna celor care vând poliţe auto şi să cearşească banii ce li se cuvin.
În medie, costurile de reparație a 8 din 10 mașini care ajung în service-urile din Timișoara sunt suportate de către firmele de asigurări. Problema e că plata se face chiar și după 90 de zile.
Claudiu Giurgi, patron service auto, afirmă: ”Refuză, pur și simplu, să plătească facturile, ajungem să facem cesiuni de creanțe, să facem notificări către firma de asigurări și ajungem în procese care durează până la un an de zile, că vin cu tot felul de tertipuri ca să nu plătească”.
Pe de altă parte, reprezentanții firmelor de asigurări spun că plata durează mult din cauza tentativelor de fraudă.
”Nu are asigurarea, de exemplu RCA-ul făcut, datorită legislatiei care există la ora actuală care zice că începând cu ora 0 intră în vigoare polița, nu declară în ziua respectiva dauna, ci a doua zi”, explică Gheorghe Malița, director firmă asigurări, care ne oferă un exemplu de fraudă: ”Încercau să își facă Casco după ce aveau o daună, fotografiind mașini cu numere schimbate”
Încă de anul trecut, patronii atelierelor auto au atras în repetate rânduri atenţia asupra politicii practicate de firmele de asigurări.
"Multe firme de asigurări ne forţează să folosim piese auto de calitate proastă, neagreate de către producătorii auto, singurul motiv fiind că au preţul cel mai scăzut. Nu le pasă că se poate pune astfel în pericol viaţa şoferilor, pasagerilor sau a altor participanţi în trafic. Totul se face pentru creşterea profitului, obţinut, în plus şi pe baza refuzurilor nejustificate de plată a despăgubirilor datorate conform poliţelor de asigurare" (sursa: Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente)
Chiar dacă vor avea de pierdut pe termen scurt, patronii se pregătesc să boicoteze mai multe firme de asigurare, astfel încât nicio mașină cu poliţă la respectiva companie nu va mai fi reparată. Acţiunea lor va avea loc, cel mai probabil, în luna septembrie.
reporter: Gerhald Ernst
operator: Alin Lungu
editor web: Călin Țenche