Mecanismul de ridicare principal va fi montat pe prima dintre macarale, care poate ridica până la 100 de autoturisme la înălţimea unul bloc de 15 etaje. 200 de muncitori şi 40 de specialişti au lucrat pentru a realiza componentele de la prima macara. În fabrică au început şi lucrările pentru macaraua numărul 2, identică cu prima.
”Ea este unică, odată datorită gabaritului, înălţimii de ridicare, sarcinii care o ridică, de 120 de tone, braţul care ridică, până la 55 de m. Este gândită să construiască nave care au o înălţime totală peste 50 de m. În clipa de faţă, în România nu există astfel de utilaje la asemenea performanţe gigantice”, ne informează Mihai Olariu, directorul firmei constructoare.
Macaraua se deplasează pe 64 de roţi și are patru mecanisme care realizează mișcarea în plan orizontal al macaralei, în plan de rotire, în plan de basculare şi în plan de ridicare. Proiectarea macaralei a fost o adevărată provocare.
”Mai sunt macarale asemănătoare, dar de dimensiuni mai mici, (...) pot să spun că nu a fost uşor la început. Doar că acum pot să spun că execuţia la numărul unu este finalizată, suntem mai liniştiţi şi, în momentul de faţă, macaraua este la montaj”, ne-a precizat directorul tehnic Adrian Tămaș.
Preţul unei asemenea macarale gigant este de aproximativ 10 milioane de euro.
reporter: Marcela Sferlea operator: Mihai Pop editor web: Călin Țenche