Două maşini treceau pe pod atunci când construcţia s-a prăbușit. Oamenii au simţit la propriu cum pământul fuge de sub ei. Pilonul central a cedat, iar podul s-a rupt de la jumătate. Şoferii celor două maşini au apucat să frâneze înainte să ajungă pe bucăţile care s-au frânt: ”Atât ne-am speriat şi aseară, că a trecut ginerele meu cu maşina, cu un băiat, şi nu ştiam, când am auzit, zic o fi picat acolo în Strei. Bine că l-a ferit Dumnezeu pe băiatul ăla”.
Una dintre cauzele prăbuşirii acestui pod, luate în calcul de specialişti, este aceea că apa a săpat la fundaţia pilonilor, astfel că, de când au început lucrările de amenajare a albiei acestui râu, construcția a fost în pericol. Nu a mai avut parte de reparaţii serioase de când a fost construit.
Podul uneşte două părţi ale unei comunei în care trăiesc 3.000 de oameni. Iar pe aici era singura cale mai rapidă către medicul de familie sau pentru ca elevii să ajungă la şcoală. Acum, copiii sunt nevoiţi să plece mult mai devreme de acasă, pentru că ocolesc 10 kilometri: ”Elevi avem, microbuzul care il duce si pe copilul meu. Probabil ca se va trezi mai repede cu o oră”.
Zona a fost închisă, iar autorităţile locale au stabilit că podul nu poate fi reparat, ci reconstruit. Până atunci, se caută soluţii de moment.
”Trebuie rezolvate câteva lucuri în regim de urgență și anume un acces pietonal și auto provizoriu. Într-o oarecare măsură redăm accesul populaţiei dintr-o parte în alta a râului Strei, cât şi accesul la DN66, precum şi la gară, pentru că sunt persoane, sunt navetişti care nu au maşină, să poată ocoli 10-15 kilometri”, afirmă viceprimarulIoan Beica.
Consiliul Judeţean Hunedoara este cel care caută acum fonduri pentru contruirea unui nou pod: - La ce sumă se ridică aceste daune? ”Expertiza tehnică ne va spune acest lucru, însă în mod cert, (sumele - n.r.) sunt destul de mari, bănuiesc că depăşesc 30-35 de miliarde de lei vechi”, ne-a declarat vicepreședintele CJ Tiberiu Balint.
Podul a fost construit în 1974 şi de atunci nu a fost niciodată reabilitat.