Statistic, peste 40.000 de autoturisme şi camioane tranzitează zilnic centura de nord a Aradului. Lungă de doar 13 kilometri, centura este parcursă uneori şi în trei ore din cauza barierelor, care sunt mai mult închise. Cele două pasaje care trebuiau să rezolve problema erau prevăzute să fie finalizate în 2012, însă de atunci prea puţine s-au realizat în acest sens.
”Pasajul din apropierea CET-ului trebuia terminat conform ultimului termen înaintat în noiembrie anul trecut. Constructorii însă nu s-au ţinut de termen nici de data aceasta, aşa că, pentru a doua oară în ultimii ani, contractul a trebuit reziliat”, afirmă Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.
În faţa acestei noi întârzieri, primarul Aradului s-a gândit să ia atitudine. Mai mult, edilul spune că, dacă Primăria va prelua lucrările, cel puţin unul dintre pasaje va fi gata până la sfârşitul anului.
”Primarul municipiului Arad, domnul Gheorghe Falcă, a anunţat că solicită Guvernului ca aceste două obiective să fie tranferate municipialităţii pentru ca, din bugetul local, să se poată finaliza”, spune Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad.
Prefectura Arad, instituţia care reprezintă Guvernul în teritoriu, vede acest demers din cu totul altă perspectivă. Oficialii instituţiei spun că transferul nu ar avea nici un sens în condiţiile în care CNADNR are bani alocaţi pentru aceste investiţii, iar procedurile de găsire a unui nou constructor nu ar putea fi urgentate de Primărie.
”Fie că ar fi Primăria, fie că ar fi în continuare CNADNR, care se ocupă în acest moment de lucrare, ar trebui să organizeze altă licitaţie, ori termenele sunt aceleaşi pentru orice instituţie publică din România”, ne-a declarat Lucian Cosma, purtător de cuvânt al Prefecturii Arad.
Realiste sau nu, planurile administraţiei locale dau însă noi speranţe şoferilor care aşteaptă zilnic la bariere:
- Credeţi că e oportun ca Primăria să preia pasajele şi să le termine ei? ”100%! Ca să descongestioneze traficul e absolut necesar!”,
”Foarte bine! Ar trebui cât mai repede să termine că foarte mult se stă aici la bariere”,
”Sperăm să termine într-un final că ne-am săturat de toate... stăm de ani de zile în cozi infernale!”.
Centura de nord a Aradului va rămâne importantă pentru traficul din vestul ţării şi în următorii ani. Până la finalizarea tronsoanelor de autostradă dintre Deva şi Timişoara, DN7 rămâne cea mai directă rută spre vama Nădlac şi, implicit, spre Europa de vest.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche