Abandonat aproape un an și jumătate, după ce statul a reziliat contractul cu vechiul constructor, lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad, cel mai apropiat de graniţa de vest a României, începe să prindă contur, chiar dacă mai sunt cinci luni până ce termenul de predare al lucrării expiră.
”Noi ne menţinem angajamentul să terminăm lucrarea înainte de termenul contractual, care este 21 ianuarie, noi ne-am propus şi stadiul lucrărilor de astăzi ne permite să spunem că la sfârşitul lui noiembrie, începutul lui decembrie, putem termina lucrarea”, afirmă Adrian Adler, reprezentantul constructorului.
Imediat ce lucrările de asfaltare în apropierea graniţiei vor fi finalizate, constructorii vor trece la etapa a doua şi anume la amenajarea acestui perimetru într-un punct de trecere al frontierei. Fără acesta, autostrada care leagă România de Ungaria nu va putea fi deschisă.
În paralel cu lucrările de asfaltare, constructorii îşi concentrează forţele să termine şi cele șase pasaje de pe traseu, care vor traversa autostrada între Nădlac şi Pecica. Patru dintre ele vor fi treceri pentru drumuri judeţene, iar două vor servi drept drumuri agricole.
”Precum şi acest pasaj cu elevaţiile ridicate, astăzi am început montarea grinzilor pe cele șase pasaje care sunt prevăzute în proiect”, precizează Adrian Adler.
Pe lotul întâi se lucrează de zor şi la celălalt capăt al său, însă nici aici nu există o legătură pentru că lotul II al autostrăzii Nădlac - Arad este în contiunare fără stăpân. Procedurile de licitaţie au fost demarate şi se aşteaptă ca până la finalul lunii august să fie numit un constructor care să continue autostrada înspre Arad.
Şoferii nu sunt la fel de optimişti: - Când credeți că veți să ajungeţi acasă pe autostradă? ”Niciodată!” - Dacă vă spun că anul viitor s-ar putea să veniţi în concediu pe autostradă mă credeţi? ”În România niciodată!”, - Când o să termine autostrada? ”Peste 5 ani, 6 ani!”, - Dacă vă spun că anul viitor s-ar putea să veniţi acasă pe vremea asta? ”Nu cred. Nu cred!”, ”Dar sperăm!”.
Deşi au spus că vor închide şantierul în septembrie 2014, nici constructorii maghiari nu vor termina la timp lotul de 23 de km dintre Mako şi graniţa cu România. Ultimul termen avansat este iunie 2015.
Reporter: Dan Codre
Operator: Tibor Alasu
Editor web: Călin Țenche