Copii cu deficiențe de vedere, locomotorii sau mentale. Cu toți acești elevi, cadrele didactice ar trebui să lucreze diferit. Nu se întâmplă aşa, din lipsă de profesori. Iar asta are efecte negative asupra evoluției copiilor.
”Este inuman în primul rând pentru copii, pentru că au trei feluri de deficiențe. Cei avansați sunt trași în urmă, iar ceilalți nu pot să lucreze la nivelul lor pentru că profesorul vrea să facă și performanță”, afirmă Dan Petnaise, directorul Liceului Iris.
Copilul Marinei Albu învață în clasa a doua la Liceul Iris din Timișoara. Cu regulamentul în mână și susţinută şi de alți părinți, a făcut încă de anul trecut mai multe plângeri la Inspectoratul Școlar Timiș, Prefectura Timiș și chiar la Ministerul Educației: ”E supradimensionată, exagerată. Hai că dacă ar exista un rabat de la 4 la 8 să zicem, dar sunt 19”.
”Două posturi, atât ar trebui, dar se pare că a fost prea mult pentru acest județ, să dea doi profesori pentru acești elevi care suferă”, afirmă Dan Petnaise.
Inspectoratul Școlar cunoaşte problema, însă spune că până în semestrul următor nu poate face nimic.
”Avem un număr limitat de norme cu finanțare de la CJT și aprobate de Minister. Scindarea să se facă, cel mai probabil, din semestrul al doilea, dar noi am făcut și în paralel cerere să obținem mai multe posturi de la minister”, ne spune Aura Danielescu, inspector școlar general ajunct la ISJ Timiș.
În total la Liceul Iris din Timișoara învață peste 240 de elevi, în vreme ce numărul cadrelor didactice este de aproape 90.
reporter: Sorina Covlea
operator: Cosmin Pîrlogea
editor web: Călin Țenche