Până acum, malul Begăi a fost reabilitat pe o porţiune de 8 kilometri - de la Uzina de Apă până la podul Modoş din Timişoara. S-au schimbat grinzile şi dalele de pe margine şi s-au construit piste de biciclete. ”Mare pondere a intervenţiei se face de pe apă şi în altă ordine de idei, constructorul este din Bucureşti şi până a reuşit să asigure toată baza tehnico-materială, să şi-o transporte, a durat destul de mult”, afirmă Marius Perneac, manager de proiect.
Vegetaţia le-a dat, de asemenea, mari bătăi de cap muncitorilor. Pentru că se lucrează cu fonduri europene, este interzisă folosirea de erbicid. Astfel, pe lângă faptul că lucrează de pe barje, muncitorii sunt nevoiţi şi să taie, în fiecare zi, buruienile crescute.
”Au fost probleme cu vremea, a plouat, nivelul puţin crescut, dar s-au rezolvat. Execuţia de pe apă este mult prea greoaie, intervenim cu barja, dar sper să rezolvăm”, spune Ştefan Virgil, şef de şantier.
Termenul de finalizare a lucrărilor este jumătatea lunii martie a anului viitor, fără să existe posibilitatea de prelungire.
”Dacă nu se întâmplă ceva deosebit, şi nu văd ce ar putea să se întâmple, nu se anticipează o iarnă foarte grea, sunt condiţii ca la termenul angajat să se finalizeze lucrările”, ne-a declarat Marius Perneac.
Proiectul, realizat în colaborare cu Ungaria, are o valoare totală de 3,8 milioane de lei, iar până acum au fost cheltuite 1,5 milioane de lei.
Reporter: Maria Rohnean
Operator: Dan Şoşdean
Editor web: Călin Țenche