Noua aerogară de la Arad, în care s-au investit aproximativ 2 milioane de euro, a fost construită pe locul fostului terminal cargo al Aeroportului şi va îndeplini toate standardele de confort şi singuranţă cerute de Uniunea Europeană.
Modificările aduse, în afară de modificările de fluxuri din interior au fost această extindere în faţă pentru zona publică şi în partea pentru la platforma de îmbarcare încă o mică extindere.
Construirea noii aerogări este o gură de oxigen pentru Aeroportul din Arad care, din primăvara anului trecut a rămas fără curse de pasageri, iar în toamnă au oprite şi cursele de marfă.
„Ultima cursă regulată a venit aici la Arad în luna noiembrie. Conducerea aeroportului speră ca odată cu terminarea noii aerogări şi operatorii aerieni să revină la Arad” - Dan Codre, corespondent Digi24 Arad.
Chiar şi în aceste condiţii, Consiliul Judeţean Arad, proprietarul aeroportului a reuşit să găsească bani pentru investiţie prin contractarea unui credit furnizor.
„Investiţia este finanţată în proporţie de 95% de câtre constructor urmând ca Aeroportul Arad, să plătească, să ramburseze suma în termen de trei ani de zile”, spune Andreia Oţoiu – purtător de cuvânt Consiliul Judeţean Arad.
În total, noul terminal de pasageri de la Arad va avea peste 4.200 de metri pătraţi. 700 de metri pătraţi ai vechiului terminal cargo vor fi destinaţi transporturilor de marfă.
„În aerogara veche aveam o capacitate de 50 de pasageri pe oră, în aerogara nouă vom avea până la 500. [Asta înseamnă câte avioane?] Pot opera până la 6 avioane în acelaşi timp”, explică Dan Bălăcel – director Aeroportul Internaţional Arad.
Vechea aerogară de la Arad va continua să fie folosită şi după terminarea lucrărilor la noua aerogară. Construită în 1936, aceasta va fi utilizată ca terminal de sosiri şi pentru cursele interne operate cu avioane mai mici.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs