Nemulțumiți de comportamentul controlorilor față călători, conducerea a anunţat că 20 de angajați vor intra în preaviz. Mai mult, pentru a se asigura că pe viitor are un control mai eficient asupra controlorilor, OTL va apela la o firmă de recrutare.
"Din păcate, legislația nu ne ajută să selectăm personalul perfect, după necesitățile postului care îl desfășoară. Astfel, am ajuns într-o situație să încercăm ceva nou pe piața muncii, prin leasing forță de muncă", explică Istvan Csuzi, directorul societăţii orădene de transport local.
Firma de recrutare va angaja oamenii, însă conducerea OTL va coordona activitatea zilnică a controlorilor.
"Închiriem forța de muncă temporar. Nu externalizăm activitatea de control. Controlul este organizat în continuare de OTL. Biletele de suprataxa sunt emise și încasate mai departe către OTL, aparatura de e-ticketing utilizată rămâne tot din dotarea OTL", spune directorul Csuzi.
Noul personal va fi plătit în funcție de numărul mijloacelor de transport și al călătorilor controlați, dar și al amenzilor pe care le aplică. Un bilet cu suprataxă le va aduce controlorilor 50 de puncte în plus pe grila de salarizare, însă și sancțiunile vor fi pe măsură. În cazul angajaților care vor primi reclamații întemeiate vor fi tăiate 200 de puncte.
Conducerea OTL speră să evite situațiile neplacute precum cele de anul trecut, din aprilie, când la un control al Poliției, opt controlori au fost prinși în timp ce luau mită. Atunci, şase dintre ei au fost concediați.
reporter: Ariadna Bălăian
operator: Gabor Szilagyi