Autostradă abandonată. Pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş al autostrăzii A3 nu se mai lucrează de doi ani

Data publicării:
BETA autostrada
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

Rugina a cuprins o mare parte din fierul care răsare din betonul a ceea ce ar fi trebuit să fie pilonii autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş. Lăsate fără protecţie în faţa vremii, în plin câmp, structurile turnate până acum se degradează de la o zi la alta. Este un peisaj dezolant pentru şoferii care trec pe drumurile judeţene şi comunale din zonă.

"Se deteriorează tot ceea ce este făcut în câţiva ani de zile. Fierul beton rugineşte, slăbeşte şi peste câţiva ani lucrarea va fi reluată. Alţi bani, altă cheltuială."

"Slăbeşte şi structura. E păcat, s-au mâncat nişte bani de la statul român şi în continuare se fură."

Inginerii constructori atrag atenţia că lucrările realizate până acum trebuie protejate.

"Acoperite cu o pastă de ciment, cu un mortar, cu materiale de tip latex eventual pentru protejarea acestora, mai ales dacă sunt lăsate de la un an la altul în libera actiune a intemperiilor", explică prof. univ. Marcela Prada, Facultatea de Construcţii din Universitatea Oradea

Dacă nu se iau aceste măsuri, specialiştii spun că poate fi afectată structura de rezistenţă a şoselei. "Pot apărea în betonul proaspăt diferite situaţii de contracţie curgere lentă până la fisurarea acestuia, apariţia unor fisuri."

Nu este singura problemă întâlnită pe şantierul autostrăzii din Bihor.

"Dacă în trecut locul în care se construiau viitoarele structuri ale autostrăzii Borş-Braşov erau supravegheate de firme de pază, acum întreaga zonă este un imens şantier părăsit, în care oricine poate să intre. Inclusiv hoţii de fier vechi interesaţi să fure barele metalice din armătură", a observat reporterul Digi24 Oradea Bogdan Costea.

"Nu putem pune nici paznicii să păzească, nici poliţiştii nu au posibilitatea de a patrula în zona respectivă. Este lăsat fără stăpân. Deja am văzut că în unele locuri au ajuns hoţii de fier", susţine Miklos Nagy, primarul comunei Sălard.

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu a răspuns până acum solicitărilor Digi24 referitoare la situaţia tronson de autostradă din Bihor. Am fost direcţionaţi spre biroul de comunicare, unde nici un angajat nu putea fi contactat.

reporter: Bogdan Costea
operator: Gabor Szilagyi
editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Femeile se pot pensiona anticipat în 2025 în condiții mai avantajoase. Ce prevede noua lege a pensiilor
Digi FM
David Popovici a fost agresat de antrenoarea de înot: „Mă jignea sau mă trăgea de păr”
Pro FM
Fostul bodyguard al lui Whitney Houston, tentat să „renunțe la tot” de dragul cântăreței: „Siguranța ei era...
Film Now
Hugh Jackman, alături de fiul său, în vacanță, în Australia. Copiii actorului încearcă să se adapteze la noua...
Adevarul
Unde își mută românii firmele și ce facilități fiscale au alte state
Newsweek
Cea mai rea veste de la Casa de Pensii. „Lucrăm, dar nu facem plăți”. 2.500.000 pensionari, afectați
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Kevin Sorbo, protagonistul serialului Hercule, spune că a fost pus pe "lista neagră" de la Hollywood din...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025