Subvenţia pentru operatorii aerieni se va acorda timp de cinci ani.
"În primul an cu 20 de euro, în al doilea an cu 19 euro, în al treilea an cu 18 euro, în al patrulea an cu 17 euro şi în ultimul an cu 16 euro pentru fiecare călător îmbarcat", detaliază Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
"Municipalitatea va avea o subvenţie în cuantum de 20% din valoarea compensaţiei lunare acordate de judeţul Bihor operatorilor aerieni", spune Anca Sas, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Pentru că Oradea nu are nici o cursă externă, mulţi pasageri preferă aeroporturile din zonă pentru destinaţiile din Europa. Cele mai folosite sunt cele din Debreţin sau Budapesta, dar şi din Cluj-Napoca sau Timişoara.
"Lumea preferă Budapesta, să luăm avionul direct din Budapesta", spune un orădean.
Reprezentanţii agenţiilor de turism vin cu propuneri privind viitoarele destinaţii.
"Au fost pomenite ca oraşe importante Amsterdam, Frankfurt, Roma, Istanbul, Madrid", spune Ioan Lucian, administratorul unei agenţii de turism.
Cursele externe vor putea decola de pe Aeroportul din Oradea abia după lucrările de modernizare a pistei, care vor începe în luna mai.
"Noi vom încerca să presăm constructorul să fie cât mai puţin închis aeroportul. Ne putem raporta ca şi termen limită decembrie 2015 când se vor termina aceste lucrări pe aeroport", garantează Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeteţean Bihor.
Companiile aeriene care vor fi subvenţionate de cele două instituţii vor fi alese în urma unor proceduri de selecţie publică.
reporter: Edina Szomoru
operatori: Darius Pop, Ciprian Platona