Din cei 33 de kilometri ai pistei de biciclete dintre Oradea și Berettyoujfalu, reședinței Bihorului i-au revenit inițial nouă kilometri între Piaţa Ferdinand şi Borş. Pentru realizarea acestora primăria locală a investit aproape un milion 300 de mii de euro din fonduri europene. Edilii au reuşit să facă economii şi au mai construit un tronson lung de 5 kilometri între strada Sovata şi zona CET II. Din aceiaşi bani vor începe în curând lucrările la a treia porţiune, de 9 kilometri, care va fi formată din mai multe tronsoane ce vor uni primele două rute.
"Economiile au apărut odată din diferența dintre estimatul proiectului de fințare și rezultatul achiziției, dar şi din renunțarea la unele materiale puse de proiectantul inițial în cadrul proiectului", spune Mihaela Neag, manager de proiect.
Cei care circulă cu biciclete în Oradea spun că rețeaua de piste nu le asigură deplasarea dintr-un cartier în altul și nu acoperă unele zone.
"Nu e suficient, vrem mai mult!"
"Nu acoperă toate cartierele, acoperă o parte din oraș, dar cele care există sunt destul de bine întreținute."
"De exemplu străzile acestea două - Făcliei și Adevărului - ar trebui să fie pentru weekend închise, să fie eliberate pentru traficul de biciclete."
"Sigur, vom putea închide aceste străzi,cel puțin parțial. Asta înseamnă că intenția municipalității e de a schimba sistemul de parcare din oblic în longitudinal. Pe spațiul câştigat vom putea amplasa pistele de biciclete", a explicat Istvan Huszar, viceprimarul Oradei.
Lucrările la tronsonul III al pistei de biciclete vor fi terminate până în a doua jumătate a lunii octombrie, au promis edilii. În acel momenti, urmând ca la finalizarea lucrărilor Oradea va avea aproximativ 24 kilometri de piste.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Gabor Szilagyi