Masterplanul Velo de amenajare a unor noi piste de biciclite în București a ajuns la etapa finală de consultare. Planul prevede că vor fi amenajați 150 de kilometri de piste principale în următorii cinci ani și 400 de kilometri de piste secundare în următorii zece ani, potrivit Agerpres.
Capitala are în acest moment doar 25 de kilometri de piste de biciclete eficiente. Este în desfășurare Masterplanul Velo care promite că Bucureștiul va deveni mai prietenos cu bicicliștii. Reprezentanții firmei care lucrează la proiect au de gând să transforme Capitala într-un „nou Amsterdam sau un nou Paris”.
„În elaborarea planului am ţinut cont (...) de toate provocările care derivă din dezvoltarea urbană şi urbanistică a municipiului: conexiunea cu Ilfovul, conexiunea cu zonele de agrement şi cu dezvoltările imobiliare de mare amploare care sunt răsfirate în special în zonele periurbane. (...) Dacă vom reuşi în cei zece ani să implementăm cu totul ceea ce ne-am propus, ar fi fantastic, am deveni un fel de nou Amsterdam sau un nou Paris. Dar cred că e foarte important să ne apucăm de treabă şi să implementăm cel puţin o parte din propuneri, pentru că sunt foarte benefice pentru noi toţi”, a spus Radu Andronic, reprezentatul FIP Consulting, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul ARCUB.
Reprezentații firmei care se ocupă cu realizarea documentului pentru Masterplanul Velo spun că pentru amenajarea pistelor de biciclete ar putea să se ia în consdiderare reconfigurarea unor aliniamente de parcare sau chiar eliminarea acestora sau reducerea unor benzi de circulație. O altă strategie de construire prevede eliminarea unor benzi de circulaţie, restructurarea unor aliniamente de spaţiu verde sau reducerea suprafeţei trotuarului.
Documentul final va fi supus dezbaterii Consiliului General, iar după aprobare, vor putea fi obţinute finanţări europene nerambursabile pentru realizarea investiţiilor. Directorul Direcţiei Investiţii din PMB, Cătălin Aflat estimează că un kilometru de pistă va costa undeva la 2 milioane de euro.
„Deşi pe hârtie par foarte simple intervenţiile care se doresc a fi realizate - vorbim aici de tratarea pistelor velo - în fapt implică multe modificări, resistematizări ale întregilor zone vizate, pentru a putea realiza aceste investiţii. Investiţiile sunt estimate în cadrul Masterplanului Velo, dar cu siguranţă pentru realizarea lor va trebui să ne gândim la cu totul alte bugete. (...) Estimările grosiere prevăzute în cadrul acestui document strategic sunt undeva la 2 milioane de euro per kilometru de pistă, dar nu vizează în integralitate investiţiile care sunt necesare pentru realizarea infrastructurii velo pe care ne-am dori-o", a mai spus el.
Editor : Andreea Burghelea