Procesul de modernizare a pasajului Nicolina sufocă deja circulaţia rutieră în zonă. Se lucrează pe sensul de mers spre CUG, așa că mașinile sunt nevoite să împartă o singură bandă. Deşi înţeleg necesitatea lucrărilor de reabilitare, şoferii sunt nemulţumiţi de modul în care acestea se desfăşoară.
„Este bine că se lucrează dar se lucrează haotic, în prea multe locuri deodată. Nu ştiu dacă fondurile astea au venit să le folosim aşa deodată. Este disconfort mare”, se plâng șoferii.
Potrivit municipalităţii ieşene, pasarela Nicolina nu a mai fost reabilitată de mai bine de 15 ani, iar lucrările de modernizare erau absolut necesare. Deocamdată însă, acestea nu pot fi realizate decât în timpul zilei.
"Practic, se lucrează la pilonii se suţinere, la structura de rezistenă, la hidroizolaţie. O asemenea lucrare nu poate fi făcută pe timpul nopţii. În acest moment, în zona respectivă nu circulă tramvaiul. După finalizarea proiectului, în vara anului 2015, vom repune şi tramvaiul în funcţiune", a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Proiectul de reabilitare a pasarelei Nicolina este finanţat din fonduri europene, iar valoare lui se ridică la aproximativ 22 milioane de euro. Acesta include, pe lângă refacerea pasajului, realizarea de spaţii verzi şi construirea de piste pentru bicilişti.