„Se vor păstra dimensiunile de pe actualul ARO 244. Caracteristicile vor fi ca cele ale vechiului IMS, gen aripile rotunjite, această caracteristică a capotei, bena din spate, roata de rezervă care se va păstra pe partea stângă, la uşă,” a explicat Silviu Ceaușu, student.
Patru studenţi de la Politehnică muncesc din luna noiembrie la crearea prototipului după desenele realizate de Silviu. Vor ca odată cu schimbarea aspectului, ARO sa revină pe străzile din România. Tinerii au cumpărat o maşină veche pe care au dat 2.500 de euro. Ei vor ca greutatea autoturismului să scadă cu 40 la sută şi să crească puterea motorului de la 90 de cai la 110. Pentru asta vor înlocui în totalitate caroseria maşinii.
„Vom folosi fibră de sticlă cam în proporţie de 80 la sută, cam aşa, după aia metalul îl vom folosi pentru zona unde se află şoferul şi pasagerul pentru siguranţă, după aia vom folosi un roll cage, în desenele lui Silviu se vede cum, în spate, pentru siguranţă, deoarece va fi totuşi o maşină de teren,” explică Ion Ababei.
Maşina va suferi modificări şi de mecanică.
„Lucrăm la suspensii, vrem să îmbunătăţim sistemul de suspensie, montarea unor amortizoare mai speciale, specifice offroad-ului. Intenţionăm să montăm un diferenţial blocabil faţă, el deja are un diferenţial blocabil spate,” spune Andrei Bogdan Levărdă, un alt student implicat în proiect.
Pentru realizarea prototipului, tinerii au nevoie de cel puţin 50.000 de euro, bani pe care speră să-i obţină din sponsorizări.
„Când va fi gata, sperăm să atragem atenţia unor investitori care vor prelua acest proiect şi îl vor derula mai departe, vor investi într-o linie tehnologică, de ce nu, de fabricare a acestei maşini,” spune Gabriel Nistor Calancea.
Tinerii se gândesc deja la următoarea maşină autohtonă căreia vor să-i schimbe design-ul: Dacia.