Un tramvai nemaivăzut în istoria transportului local, cu aer condiţionat, camere de supraveghere şi geamuri izolate fonic de care locuitorii din Iaşi se vor putea bucura. Aşa prezentau săptămâna trecută autorităţile vagonul modernizat de o firmă din Paşcani. Dar în loc ca tramvaiul să circule pe străzi, zace nefolosit în depoul RATP. Vatmanii trebuie să înveţe să-l conducă pentru că au comenzi mult mai sofisticate decât cele clasice.
Conducerea RATP susţine că zilnic, cei doi vatmani vor exersa câte opt ore şi vor fi asistaţi de specialist care le va explica toate manevrele.
”Cursurile vor începe în câteva zile, există posibilitatea chiar din această săptămână, vagonul va fi scos la stradă în primă fază doar cu vatmanii şi în afara orelor de vârf,” a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.
Specialiştii mărturisesc că cele 40 de ore de curs sunt absolut necesare pentru a asigura un transport în siguranţă pentru călători.
Şi vatmanii care au urcat la cârma tramvaiului se recunosc depăşiţi de dotările tramvaiului de lux.
Călătorii sunt însă nemulţumiţi că regia de transport a inaugurat tramvaiul fără să aibă cine să-l conducă.
În depoul RATP Iaşi sunt 120 de tramvaie, toate mai vechi de trei decenii.