Compania cu sediu central în Amsterdam vrea să angajeze, până la finele anului, 40 de specialiști IT. Pentru a le atrage atenţia viitorilor candidaţi, a amplasat cele 20 de biciclete folosite în campanie în cinci puncte din Iaşi. Bicicletele au însă nevoie de un cod special pentru a fi puse în mişcare, iar combinaţia de numere este știută doar de reprezentanții firmei.
"Ne trimit CV-ul. Odată CV-ul trimis, începem procesul de recrutare. În momentul în care îl chemăm la interviu îi comunicăm unde anume bicicleta este amplasată în oraș și îi trasmitem și codul prin care poate debloca cifrul ca să poată să vină cu bicicleta la interviu, dacă dorește acest lucru," a explicat Alexandru Vornicu, project manager la compania IT.
Odată ce candidatul a trecut prin procesul de selecție și este angajat, bicicleta este a lui. Valoarea unui astfel de vehicul este de 700 de euro.
"Ne-am dorit să venim cu o idee de campanie de recrutare cât mai creativă, care să reflecte pe de o parte spiritul găsit în echipa noastră, iar pe de altă parte să fie în rezonanță cu cultura olandeză," a adăugat Irina Bulai, manager resurse umane în compania IT.
În prezent, concurenţa între companii pentru angajarea de specialişti în IT este foarte mare, fapt confirmat și de reprezentanții facultăților de profil.
Elena Șerban, prodecan la Facultatea de Automatizări și Calculatoare: "studenții noștri fiind foarte căutați, sunt foarte multe firme care vin, pun afișe, dar probabil că trebuie să iasă cu ceva în evidență."
Pentru cei care abia încep să lucrezez în acest domeniu, salariile pleacă de la 500, 600 de euro.