Plombele puse de echipele de muncitori pe străzile Iașiului vor rezista, în cel mai bun caz, până la iarnă.
„Prin definiţia ei, plomba este o reparaţie temporară. Aceasta, bineînţeles că, imediat ce sezonul rece apare, se poate relua deteriorarea străzii fără niciun fel de problemă, dar scopul nostru este să reabilităm din trotuar în trotuar toată trama stradală acolo unde este nevoie,” a explicat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Pentru acoperi doar gropile din asfalt, și nu în tot orașul, ci numai pe cele mai circulate străzi, Primăria Iaşi va cheltui 10 milioane de lei. Asta în timp ce Consiliul Județean cu jumătate din sumă, va plomba 700 de kilometri de drum. Mai mult, analizând prețurile Consiliului Județean, pentru a turna integral covor asfaltic nou, cu cele 10 milioane de lei cheltuite din bugetul municipal, pentru peticiri, s-ar fi putut asfalta, ca la carte, 10 kilometri de drum.
„Un kilometru de asfalt de drum judeţean, pentru că este cu o anumită structură, ajunge întotdeauna în funcţie de sol şi dacă e în localitate sunt şanţuri betonate sau sunt capete de pod undeva între 200 de mii de euro pe kilometru şi poate ajunge până la 250 de mii de euro pe kilometru,” a spus Daniel Minciună, directorul DJADP Iaşi.
Constructorii sunt de părere că suma mare alocată de Primărie pentru reparaţii nu este justificată.
„Plombările, aşa cum ştim, sunt numai de primăvară. Până în toamnă sau primăvara următoare trebuiesc alţi bani şi, una peste alta, 2 milioane jumate de euro sunt, consider, bani pierduţi de la buget,” este de părere Sorin Ionescu, inginer constructor.
După ce străzile vor fi plombate, Primăria va cheltui un milion de lei pentru a reface marcajele rutiere.