Montarea liniilor de tramvai, asfaltarea şi finisarea lucrarilor de deasupra pasajului subternan Mihai Eminescu duc la devierea traficului. Astfel cei care coboara bulevardul Copou vor trebui să mearga până aproape de Colegiul Naţional unde vor întoarce, vor urca înapoi spre piața Mihai Eminescu și abia apoi vor putea ajunge pe Bulevardul Independeţei. Mașinile care vin dinspre Colegiul Național nu vor mai putea urca direct pe Copou. Șoferii vor trebui să ocolească prin bulevardul Independenței.
Reprezentanţii municipalităţii spun ca lucrările vor fi încheiate la sfârșitul verii, astfel încât să se poată circula normal la începutul anului școlar.
"Lucrările sunt motivate de faptul că schimbările infrastructurii de tramvai care au loc în zonă. Se va schimba linia care trece pe deasupra pasajului și va rămâne pe definitiv astfel încât o dată cu finalizarea acestor lucrări pe 15 septembrie circulația să revină oarecum la normal mai puțin zona în care va fi amplasat luminatorul pasajului subteran," a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Proiectul de realizare a pasajului subteran din zona Fundaţie are o valoare de 90 de milioane de lei. Rolul pasajului este de a fuidiza traficul între zona centrala şi ieşirea din oraş prin cartierul Păcurari.