Lecția de siguranță i-a provocat pe şcolari să facă diferenţa între bine şi rău. Pentru atenuarea pornirilor violente, profesorii aplică la ore o reţetă simplă.
Virginia Arghiropol, directorul Şcolii Gimnaziale „Ion Simionescu" Iaşi: “Pornind de la vorbitul în şoaptă pentru a le induce copiilor reţinerea de a ţipa sau de a se purta violent, până la expuneri teoretice şi studii de caz în care prezentăm copiilor situaţii diferite şi îi lăsăm pe ei să decidă ce e bine, ce nu e bine.”
Dincolo de scenete, reprezentanţii unităţii de învăţământ mizează pe implicarea şcolarilor. De aceea au pus și bazele unui centru de mediere unde 25 de elevi rezolvă disputele apărute între colegi. Iar mediatorii şi-au luat rolurile în serios.
“În principiu, sunt nişte conflicte din cauza vorbelor urâte, jignirilor. Mai întâi, trebuie să găsim o soluţie împreună cu ei şi aflăm ce s-a întâmplat din ambele părţi, să aflăm soluţia fiecăruia pentru acest caz,” a explicat un elev de clasa a VIII-a.
“Este destul de important. Este nevoie de cineva care să medieze conflictele pentru a se reduce numărul lor,” a spus un alt elev.
Astfel de activităţi sunt susţinute de reprezentanţii Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane pentru că, spun ei, violenţa asupra copiilor atât în familie cât și la școală poate duce și la situații de exploatare a celor mici.
“Cele 800 de cazuri menţionate de domnul director, de peste 200 instituţionalizate la nivelul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului arată că rata de violenţă la nivel social, comunitar şi anumite medii rurale sociale a scăpat de sub control,” a explicat comisar şef de poliţie Vasile Dron, coordonatorul Centrului Regional Iaşi al Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane.
Potrivit reprezentanților Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane, cifrele sunt mult mai mari în realitate.