Municipalitatea şi societatea locală de transport public în comun lucrează la o nouă hartă a traseelor, care va intra în vigoare de la anul, când expiră contractele încheiate cu cei opt operatori privaţi de maxitaxi din oraş.
Astfel, pe traseele principale vor circula doar autobuzele Societăţii Transurb, iar pe cele secundare, microbuzele private.
Genica Totolici, director SC Transurb: "Vrem să nu mai fie pe arterele principale ale oraşului câte 20 de autobuze sau 30 de microbuze şi aceeaşi staţie. Noua hartă a oraşului cam aşa apare pe traseul din strada Brăilei, din Micro 19 şi până în Domnească - Parcul CFR să meargă doar două trasee, cu descărcare în anumite puncte ale oraşului".
Odată cu noile trasee, municipalitatea intenţionează să implementeze şi un sistem de ticketing, care va trebui să se aplice atât operatorului public, cât şi celor privaţi, de pe maxitaxi.
Genica Totolici, director SC Transurb: "Pentru ca fiecare mijloc de transport să se ştie când ajunge în staţii, să existe afişaj în staţii, să existe automate de vânzare a biletelor şi carduri orăşeneşti, să deţină fiecare autobuz GPS pentru a putea fi urmărit mai eficient".
Dănuţ Blîndu, membru Comisa de Dialog Social: "Eu cred că o diferenţă mică de preţ ar fi în avantajul Transurb, clienţii ar alege aceste mijloacele de transport."
Pentru ca această strategie să poată fi pusă în aplicare, este nevoie ca Societatea Transurb să-şi reînnoiască parcul auto.
În acest sens, a fost demarată o licitaţie privind achiziţionarea a 43 de autobuze second hand, în valoare de 930.000 de euro.
Parcul auto Transurb numără 65 de tramvaie, 109 autobuze şi 13 troleibuze. În momentul de faţă, tramvaiele sunt ţinute în depoul societăţii deoarece, din cauza lucrărilor la carosabil, doar o singură linie este funcţională.
Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Luigi David
Editor web: Dana Costache