Cu astfel de situaţii se confruntă angajaţii regionalei CFR Constanţa de când jandarmii nu mai asigură paza pe calea ferată. Hoţii fură orice componente le sunt la îndemână, iar angajaţii CFR trebuie să le înlocuiască zi de zi, pentru că, altfel, ar fi pusă în pericol siguranţa circulaţiei.
Situaţia furturilor este atât de gravă încât, la începutul acestui an, conducerea regionalei CFR Constanţa a fost nevoită să declare tronsonul de cale ferată dintre Medgidia și Mircea Vodă ca fiind "cale liberă". Altfel spus, pe această porțiune nu există macazuri, iar trenurile trebuie să circule cu viteze extrem de mici, de până la 10km pe oră.
Radu Anton, şef Serviciu Siguranţa Circulaţiei Regionala CFR Constanţa: "De mai mulţi ani de zile, sunt probleme majore pe calea ferată, mai ales pe sectorul între Bucureşti şi Constanţa, în care cea mai mare parte a echipamentelor de dirijare a traficului feroviar şi de siguranţa a traficului au fost sustrase. Un tren de la Bucureşti la Constanţa în loc să parcurgă cam 2 ore şi jumate, cât are programul, îl face în 4-5 ore".
Poliţiştii spun, însă, că numărul furturilor a scăzut în ultima perioadă. Mai grav este că hoţii prinşi de poliţişti sunt cercetaţi în libertate şi se pot întoarce oricând la vechile obiceiuri.
Bogdan Păduraru, purtător de cuvânt IPJ Constanţa: "Comparativ cu anul 2012, pe primele 9 luni ale acestui an, a fost înregistrată o scădere de 39 de procente a furturilor de componente de la infrastructura feroviară, respectiv 427 de furturi".
Şi cum situaţiile deosebite cer măsuri extreme, în acest sezon estival, ministrul Transporturilor a dispus ca tronsonul de cale ferată Bucureşti Constanţa să fie păzit de jandarmi.
Aşa se explică numărul mai mic de furturi înregistrat anul acesta la nivelul Poliţiei Transporturi Feroviare.
reporteri: Daniel Leancă, Poliana Căpitan
operator: Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea