Aeroport internaţional pentru un singur avion, la Tulcea
Data publicării:
Aeroportul din Tulcea poate fi considerat aeroportul-fantomă al României. Aeronavele ajung acolo doar atunci când adună un anumit număr de pasageri. Şi nici nu ar avea cum altfel. I s-a dus vestea că numai un singur aparat de zbor are loc în perimetru. Până şi pista este mai scurtă decât prevăd standardele actuale. Cu toate acestea, aerodromul este cotat drept aeroport internaţional.
Anul trecut, aeroportul a făcut un profit de 800.000 de lei, însă pentru întreţinerea aerogării şi plata salariilor este nevoie de aproape 4 milioane de lei, bani care vin de la Consiliul Judeţean Tulcea. Altfel spus, cursele sunt mult prea puţine pentru a ţine în viaţă aparatul administrativ. Fără bani de la autorităţi, aerogara şi-ar închide porţile în doar câteva luni. Autorităţile judeţene ştiu care sunt lipsurile, dar spun că dezvoltarea aeroportului este imposibilă fără minime dotări.
"Este frustrant să ai un zbor de 180 de pasageri ca saptamâna trecută şi să nu ai minima dotare şi mă refer aici la scări rulante şi multe altele", a spus Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea.
Chiar şi aşa, cu dotări împrumutate şi cu schema de salariaţi incompletă, conducerea aeroportului a reuşit să aducă aproape 8000 de pasageri în anul 2012. Majoritatea sunt germani şi francezi. Îşi fac rezervări din timp pentru Delta Dunării, şi aşa ajung cu câte o cursă charter la Tulcea.
Şi ca să vă faceţi o idee despre nivelul de frustrare pe care îl generează un aeroport insuficient dotat am luat şi pulsul unuia dintre marii operatori din turismul tulcean. "În momentul de faţă nu avem o relaţie foarte apropiată cu aeroportul pentru că nu avem cu cine să lucra. Dacă s-ar investi în aeroport atunci am putea face pachete pentru Deltă şi Litoral", a spus Ana Ion, managerul unei agenţii de turism.
Din cauza dotărilor insuficiente şi a atractivităţii reduse a aeroportului, compania Tarom a renunţat la ideea de a opera zboruri de linie la Tulcea încă din anul 2010.