Startul competiției se va da anul viitor, în 24 ianuarie.
Echipa celor 7 români din Cluj-Napoca, Zalău și Sighetu Marmației va străbate în 16 zile țările Europei, din România până în Spania, apoi va trece prin Maroc, unde piloții îşi vor face provizii de alimente și apă. Vor urma Sahara de Vest, Mauritania, Senegal și Gambia. După 10.000 de kilometri, destinaţia finală va fi Banjul, capitala Gambiei.
"În fiecare zi avem 600 - 700 kilometri de parcurs fără să mergem pe autostradă, deci încă o dată spun, pe off-road. Primim un itinerar şi o să avem punctul de pornire şi punctul de sosire şi suntem liberi să stabilim noi traseul", spune copilotul Bakos Norbert.
"Cea mai grea parte va fi în Sahara de Vest, unde vom trece pe litoral la reflux. În zona aceea nu prea e posibilă o defecţiune a maşinii, nu e permisă, pentru că în cazul contrar, marea va lua maşina", precizează Deak Albert, unul dintre piloți.
Tinerii plănuiesc să participe într-o formulă inedită la cursa transsahariană: cu o maşină şi patru motociclete. Pentru asta au cumpărat un jeep, care a mai fost înscris la două ediţii anterioare ale raliului.
Raliului Budapesta-Bamako este organizat an de an în scop caritabil. Tema acestei ediții este ajutarea tinerilor din Africa.
"Nici prin gând nu ne-a trecut că vom strânge 200 de calculatoare şi pe lângă asta mai vrei să ducem medicamente, plase de ţânţari şi tot ce ar fi nevoie acolo", spune Bakos Norbert.
Expediția va costa 40.000 de euro, iar echipa celor 7 români va putea fi urmărită în timp real, pe internet, în timpul cursei.