În doar 4 minute, fiecare participant a încercat să îi convingă pe investitori de atuurile pe care le are produsul la care s-a gândit, dar şi de profitul pe care l-ar ar putea aduce lansarea lui pe piaţă. Au fost prezentate de la aplicaţii mobile, până la dispozitive medicale. Investitorii nu au fost însă uşor de convins să scoată bani din buzunar, astfel că după cele 4 minute de prezentare, au urmat 4 minute de "interogatoriu".
"Sunt întrebări destul de dure, deci oamenii se vede că au experinţă în acest domeniu şi vor să scoată cele mai mici bucăţi de informaţie din tine. Dar e bine să vezi o parte mai rece. Sumele ideale pot veni de la 50.000 de euro în sus", a afirmat Vlad Vidican, unul dintre participanţi.
"Având în vedere că e primul meu pitch, ar cam trebui să mă pregătesc weekendul acesta. Eu zic că următorul pitch va merge mai bine decât acesta", a spus Alexandra Boban, şi el participant.
Unii participanţi au făcut însă senzaţie cu ideile lor. Este şi cazul lui Marian, un tânăr specialist în IT care s-a gândit să creeze o brăţară care va ajuta persoanele cu deficienţe de auz să simtă muzica cu ajutorul vibraţiilor. Aparatul va fi însă de un real ajutor şi în alte situaţii.
"Dacă o maşină va claxona din acea parte a utilizatorului, brăţara va produce o vibraţie pe aceaşi parte a mâinii. Dacă e cineva care vorbeşte cu ei în partea stângă, vibraţiile vor fi pe partea stângă a mâinii", a explicat acesta.
Tinerii nu caută doar bani, ci şi ajutor logistic din partea investitorilor. Termenul nou în literatura de specialitate pentru o astfel de persoană este de "business angel". Aşadar, este vorba mai degrabă de un mentor, decât de un investitor.
"Aceasta este cea mai mare problemă a noastră. Pentru că suntem doi oameni cu background total tehnic şi nu avem nicio idee despre business", a afirmat Marian Goia, unul dintre participanţi.
Chiar dacă au fost impresionaţi de anumite produse, investitorii nu vor transfera imediat banii în contul tinerilor. Urmează noi întâlniri, în cadrul cărora să fie stabilit un plan de afaceri viabil.
"Sunt câteva start-up-uri de hardware medical, care chiar adresează o problemă reală şi pot fi transformate în business-uri de succes. Eu, ca angel, investesc cam câteva zeci de mii de euro pentru participanţii minoritari în companie", a spus Adrian Gheara, prezent la eveniment ca investitor.
"Această sumă depinde de la proiect la proiect, nu putem să punem o sumă exactă. Dacă ar fi să aproximăm, e vorba de investiţii necesare până în suma de 50.000 de euro", a precizat Cristian Dascălu, organizator al evenimentului.
La Transilvania DemoDay au participat 15 specialişti în IT. Evenimentul a fost organizat de Cluj Hub, cea mai importantă comunitate destinată antreprenorilor şi freelancerilor din oraş.