"Nu mi-a plăcut mingea foarte mult, deşi am practicat mai multe sporturi cu mingea, dar adrenalina şi senzaţia pe care ţi-o dă orice motorsport mi s-au părut mult mai interesante", a afirmat Victor Mihăilescu, pilot Team 33 Cluj.
De 7 ani, etapele campionatului Dunlop Romanian Superbike au fost găzduite exclusiv de circuite din străinătate. În acest weekend, ultima etapă a sezonului se va desfăşura în premieră în România, pe noul circuit de la Adâncata, lângă Bucureşti. Există două clase de concurs, cea de 600 centimetri cubi şi 1.000 de centimetri cubi sau superbike, atât pentru profesionişti, cât şi pentru debutanţi.
"Eu am ales să concurez la 600 anul acesta, deşi în trecut am concurat la superbike, la clasa mare, pe motiv de a diversifica puţin senzaţiile şi feeling-ul pe care îl am pe circuit şi nu-mi pare rău. Deşi concurez pe un motor puţin mai slab, mai puţin performant, senzaţiile sunt mult mai puternice", a mai spus pilotul.
Victor Mihăilescu pilotează un Kawasaki ZX 6R, model 2014, al cărui preţ de producţie ajunge la 10.000 de euro. Investiţiile pentru racing cresc costul motocicletei la 14.000 de euro. Foarte importantă în sporturile cu motor este asistenţa tehnică.
"Eu, din experienţa mea, alerg de 12 ani pe circuit, la nivel destul de ok, totdeauna am menţionat, 50% din rezultatele mele, bune, rele, se datorează partenerului tehnic sau cine se ocupă de motocicleta ta. În 7 ani, nu am avut niciun abandon tehnic, doar din greşeli personale", a afirmat Zoltan Zsigmond, fondator Team 33 Cluj.
În prezent, clujeanul pilotează pentru echipa bucureşteană AMCKart. Acesta are un mesaj pentru bikerii teribilişti: "Întotdeauna le recomand piloţilor sau motocicliştilor care merg foarte tare pe stradă să încerce mai bine circuitul, pentru că este de o mie de ori mai safe şi este şi parte sportivă."
Motocicletele de 600 centimetri cubi pot atinge viteze de aproximativ 260 de km/h, în timp ce motoarele de 1.000 de centimetri cubi pot rula cu viteză de peste 300 de km/h.