În 2004, tronsonul de 6 kilometri din DN1 care traversează municipiul Făgăraş a fost preluat şi reabilitat de Compania Naţională de Drumuri. Cinci ani mai târziu, şoseaua avea din nou nevoie de reparaţii şi autorităţile de la Bucureşti au predat-o primăriei care a avut bani doar pentru plombarea gropilor. Tot în 2009, administraţia locală a dat în judecată Ministerul Transporturilor, căruia îi cerea să preia din nou drumul. Procesul a durat trei ani şi şoseaua a rămas tot a Primăriei.
"În ultimii şase ani, porţiunea din DN1 care traversează Făgăraşul a trecut prin mai multe etape de reabilitare, însă toate provizorii. Chiar în primăvara acestui an, Primăria a cheltuit din bugetul local 200.000 de euro doar ca să toarne câteva petice de asfalt", relatează reporterul Digi24 Braşov Sorina Secelean
"Foarte prost, din toate punctele de vedere, nimeni nu repară, pe nimeni nu interesează de ani de zile, nimeni nu face nimic", spune un localnic.
"Un dezastru, drumurile, cel puţin la Făgăraş, sunt teroare", spune alt localnic.
O lege adoptată recent de parlament prevede că şoselele de interes naţional, aşa cum este DN1, aparţin proprietăţii publice a statului şi sunt administrate de Ministerul Transporturilor. Iar primăria din Făgăraş ameninţă cu măsuri extreme dacă autorităţile de la Bucureşti nu au grijă de porţiunea care trece prin oraş.
"O să se întâmple ce s-a mai întâmplat prin ţară, Consiliul Local o să caute soluţii de a bloca, de a taxa sau de a lua măsuri", spune Cătălin Cârje - viceprimarul municipiului Făgăraş
Prin Făgăraş trec zilnic în jur de 10.000 de maşini, dintre care 60 la sută sunt de mare tonaj. Costurile de reparare a drumului ar fi egale cu întregul buget al oraşului pentru un an, respectiv 1,5 milioane de euro.
Reporter: Sorina Secelean
Operator: Zoltan Munteanu-Racz