Legea sponsorizării există încă din anul 1994, unde este prevăzut că orice companie poate redirecţiona 20% din impozitul pe profit către orice Asociaţie sau Organizaţie nonguvernamentală. Procedura este una simplă.
" Trebuie să încheie un contract de sponsorizare cu beneficiarul sponsorizării, contract care se încheie în formă scrisă şi care trebuie să respecte prevederile legii 32/1994. Se vor declara aceste sume prin declaraţia privind impozitul pe profit", a declarat Nicoleta Rogalschi, purtătorul de cuvânt al ANAF Braşov.
În Braşov există sute de ONG-uri care se gospodăresc din banii veniţi din diverse sponsorizări. În ceea ce priveşte sumele provenite din redirecţionarea a 20% din impozitul pe profit, acestea sunt aproape inexistente.
Sunt însă şi ONG-uri care au derulat campanii de informare în rândul companiilor pentru a strânge aceşti 20%. Dar rezultatele nu au fost pe măsura aşteptărilor, iar sumele venite prin astfel de contracte sunt tot mai mici.
"Suma de 467.000 de lei. Este o sumă frumoasă care a acoperit anul trecut 22,83% din bugetul nostru de cheltuieli. În 2013, doar 120.000 de lei am reuşit să strângem, sumă care acoperă doar 5,62% din bugetul de cheltuieli", a spus Gabriela Tokes - coordonator departament strângere de fonduri, Hospice.
Cei 20% din impozitul pe profit pot fi redirecţionaţi în orice moment al anului, printr-un simplu contract de sponsorizare. Cu toate acestea, patronii firmelor din Braşov spun că nu cunosc prea bine prevederile legii.
"Până acum nu am redirecţionat cei 20% pentru că nu am fost informat şi nu ştiam de această posibilitate ", a spus Bogdan Năstase, reprezentantul unei companii.
Persoanele juridice pot face sponsorizări către ONG-uri, dar numai dacă se încadrează în maximul de 20% din impozitul pe profit şi în limita a trei la mie din cifra de afaceri. Dacă se îndeplinesc aceste condiţii, banii vor fi scăzuţi din impozitul datorat.