Doi soți din Anglia ar fi trebuit să zboare mai puțin de 4 ore până în Madeira, unde și-au rezervat vacanța, dar călătoria lor a fost una de coșmar, iar când au aterizat s-au trezit tot acasă.
Mark și Caroline Gittins au decolat de pe aeroportul Gatwick și au plecat spre insula portugheză, unde urmau să sărbătorească și cea de-a 60-a aniversare a bărbatului. Au zburat timp de 15 ore și la finalul lor erau tot la Gatwick.
Din cauza vântului puternic, zborul lor EasyJet de la începutul săptămânii a fost deviat spre Tenerife. După două ore petrecute în avion acolo, pasagerii au fost duși în Anglia. EasyJet și-a cerut scuze pentru neplăceri, dar a spus că a pus pe primul loc siguranța pasagerilor și a echipajului, relatează BBC.
Mark Gittins a declarat pentru BBC că întreaga experiență a fost „incredibilă”.
„A petrece 15 ore de călătorie, iar destinația să fie de fapt propria ta casă, este total suprarealist. Suntem în stare de șoc”, a spus el.
Soții Gittin au ajuns pe Gatwick la 3:40, luni dimineața, pentru check-in. Zborul lor a fost întârziat cu aproximativ o oră, dar au plecat la drum într-un final. La începutul zborului, pasagerii au fost informați că în Madeira vântul bătea puternic, dar căpitanul a spus că speră că se potoli. Dar câteva ore, s-a anunțat că avionul este deviat spre Tenerife, din cauza condițiilor meteo.
„Nu am fost prea îngrijorați, ni s-a spus că acest lucru nu este neobișnuit și că probabil vom sta la sol în Tenerife câteva ore, după care vom pleca spre Madeira”, a spus Gittins.
Citește și: Haos în aeroporturi: O tânără a rămas fără bagaje în valoare de 10.000 de dolari. Și-a pierdut inclusiv rochia de mireasă
Avionul a decolat din nou, dar nu spre Madeira, ci spre Gatwick, unde a aterizat la ora 18:00 în acea zi.
Mark Gittins spune că are „o problemă majoră” legată de modul în care EasyJet i-a tratat pe drumul de întoarcere în Marea Britanie. „Cea mai mare problemă este legată de toate promisiunile false ale companiei aeriene. În zborul de întoarcere, căpitanul și însoțitorii ne-au tot liniștit, spunând că vor rezolva problema cu zboruri alternative, cazare, tichete de mâncare și că ne vor duce negreșit în Madeira, dar asta nu s-a întâmplat. Ne-au lăsat la Gatwick fără nicio informație.”
Soții și-au recuperat banii de la firma de turism prin care și-au rezervat vacanța și au reușit, pe ultima sută de metri, să plătească o altă vacanță în Franța, pentru a sărbători ziua de naștere a bărbatului.
Cu toate acestea, spun că sunt complet dezamăgiți de EasyJet și de felul în care a tratat problema compania.
„Nu trebuia să le promită oamenilor că vor ajunge la destinație a doua zi, să le ofere false speranțe”, a spus el.
Condițiile meteo au fost de vină pentru problemele din călătoria soților Gittin, dar mii de călători din Marea Britanie au fost afectați în ultimele săptămâni de anularea zborurilor. Aeroporturile și companiile aeriene care și-au redus personalul în timpul pandemiei, nu au reușit să recruteze alți angajați, acum, când lumea a început să circule din nou.
Marți, aeroportul Heathrow le-a transmis companiilor aeriene să nu mai vândă bilete de vară, pentru că nu are personal să facă față cererilor. Aeroportul a anunțat că limitează numărul de pasageri care pot pleca zilnic în lunile de vară la 100.000, cu 4.000 mai puțin decât programările din acest moment.
Editor : D.C.