România şi Moldova îşi unesc forţele pentru a atrage turişti străini. Cu vinuri bune pe o parte a graniţei şi locuri pitoreşti pe alta, ambele ţări ar avea de câştigat. În schimb, Ungaria mizează pe vizitatorii asiatici, atraşi cu SPA-uri şi cluburi de noapte, iar vecinii bulgari - pe frumuseţea plajelor sălbatice.
Stanislav Rusu, director general al Agenției de Turism din Republica Moldova: „Ne propunem pentru următorii doi ani un plan destul de ambiţios. Drumul mănăstirilor, drumul vinului, deci rutele gastronomice, drumul fortăreţelor, care, precum ştim, ele au fost la hotarele Voievodatului Moldovenesc de pe timpuri şi, în acest caz, ne străduim să facem nişte pachete comune ca acei turişti care vizitează România să viziteze şi Republica Moldova pe o perioadă de două zile.”
Toate detaliile acestei colaborări dintre România şi Moldova urmează să fie puse la punct la începutul lunii viitoare, atunci când ministrul Turismului de la noi din ţară, Mircea Dobre, va participa la Târgul de profil de la Chişinău.
Reporter: De când vor fi disponibile aceste pachete?
Stanislav Rusu, dir. gen. Agenţia Turismului din Rep. Moldova: „Ne propunem din primăvară.”
În timp ce Moldova promovează turismul viticol şi bomboanele Bucuria, bulgarii au venit la Târgul Internaţional de la Berlin cu oferte în care sunt prezentate locuri mai puţin cunoscute de turişti.
Julia Atanasova, reprezentant Ministerul Turismului Bulgaria: „În nordul Bulgariei, la Varna şi Kavarna poţi găsi plaje sălbatice, la fel ca şi la sud de Sozopol. Punem accentul pe vacanţele de vară, pentru că asta caută cel mai mult turiştii nemţi în Bulgaria.”
Ungaria şi-a propus ca în viitorul apropiat să atragă turişti din China şi din Europa de Est.
Peter Princzinger, Agenţia de Turism a Ungariei: „Este foarte important pentru Ungaria să fie aici la Berlin, la ITB, pentru că trebuie să promovăm atracţiile noastre, moştenirea culturală, oraşele noastre şi, bineînţeles, zona rurală.”
Peste 110.00 de expozanţi, din 180 de ţări şi-au dat întâlnire săptămâna aceasta la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin, iar România este reprezentată de 40 de expozanți, tour-operatori, administrații publice și asociații de promovare.