Poveștile românești se modernizează. O aplicație creată de o echipă de informaticieni și graficieni din Timișoara va permite poveștilor „să se spună singure”
Antonia are patru ani şi ştie că poveştile animate de pe tabletă sunt mult mai interesante decât cele citite de părinţi. Urmărește seară de seară personajele din basmele lui Creangă, care prind viață sub ochii ei.
Antonia Maciu: Mi-a plăcut faza aia când plângea el. După aia a plecat domnul ăla de acasă și a plecat și... după aia... s-a terminat povestea.
Alături de Antonia, sora ei, Cristina, redescoperă universul poveştilor.
Cristina Maciu, sora Antoniei: Pentru generația aceasta este foarte bine, toți copiii aceștia sunt obișnuiți cu tablete, telefoane. Este frumos că este cu imagini și are dinamică.
Personajele create de graficienii din Timişoara au convins unul din cei mai importanţi producători de tablete din lume să preia aplicaţia. Proprietarul aşteaptă acum ca programul să fie dezvoltat şi să poate spune cât mai multe poveşti.
Ovidiu Bejan, grafician: Încercăm să o desenăm pe soacra protagonistului din Prostia Omenească și care, ca orice soacră, mă gândesc să o facem puțin mai răutăcioasă. Se lucrează destul de mult. Pentru un minut de animație lucrăm cam șapte-opt ore.
Ștefan Szakal, manger firmă IT: Procesul pentru noi a început acum un an, un an și ceva. După care am început să ne lovim și de provocările sau limitele date de cerințele care vin cu dezvoltarea.