Dosarul de tratament este întocmit de medicul curant care ataşează la el un referat de aprobare contrasemnat de medicul coordonator, investigaţiile care arată diagnosticul şi evoluţia bolii, precum şi o copie după actul de identitate şi o declaraţie din partea pacientului care este de acord cu tratamentul propus
Dosarul astfel întocmit este depus la Casa de Asigurări de care aparţine pacientul. Aceasta, la rândul ei, ăl trimite la Casa Naţională prin poştă, până la data de 10 ale lunii. Dosarul este însoţit de o adresă de înaintare şi de un număr de înregistrare.
La Casa de Asigurări se întâlneşte o dată pe lună comisia de experţi. Aceştia analizează pe rând fiecare dosar şi iau o decizie dacă aprobă sau nu tratamentul. Decizia este transmisă înapoi caselor judeţene de asigurări de sănătate şi ajunge atât la pacient, cât şi la medicul curant.