Tendințe alimentare în 2018. Mâncărurile care vor fi la modă
Distribuitorul american de produse bio Whole Foods Market și-a dezvăluit predicțiile în ceea ce privește tendințele alimentare din 2018. De la savoarea florilor, la ciupercile medicinale (numite și „funcționale”) și până la rețetele care urmăresc folosirea tuturor părților unei plante, iată câteva din „trendurile” pentru 2018 identificate de specialiștii companiei americane care se laudă cu peste 100 de ani de experiență în domeniul produselor alimentare și al studierii preferințelor consumatorilor.
1. Savori florale
„Vedetele din domeniul culinar au adoptat petalele comestibile de mai mulți ani, dar inspirația florală este în plină expansiune”, arată raportul Whole Foods Market. Fie că este vorba de adăugarea de flori și petale în diverse feluri de mâncare, fie de infuzii pentru obținerea unor arome, mai ales în cazul băuturilor și gustărilor, compania americană clasează această tendință pe locul 1, subliniind că scopul este de a obține un subtil gust dulceag și arome proaspete. Lavanda și trandafirul sunt printre cele mai folosite flori, dar vin tare din urmă ceaiurile de hibiscus roz deschis, în timp ce florile de soc sunt cele mai apreciate arome florale la cocteiluri și băuturi acidulate.
2. Super-prafurile
Prafurile/ pudrele/ făinurile cu super-proprietăți și-au găsit deja locul în cafeaua, smoothie-urile, batoanele nutritive, supele și produsele de patiserie. Le folosim pentru a recăpăta energie sau ca alternativă la cafea. Matcha (o pudră din frunze de ceai verde), rădăcina de maca (plantă care crește în Peru) și mult mai cunoscuta cacao au apărut deja în ceștile multora. Pudra de curcuma măcinată este, de asemenea, foarte populară. Însă prafurile proteice au depășit deja lumea sălilor de sport, pentru a aduce tuturor noi nutrienți, cum este colagenul.
3. Noi tipuri de ciuperci
Așa-numitele ciuperci „funcționale” au proprietăți extraordinare și beneficii pentru sănătate și sunt folosite în mod tradițional ca ingrediente în suplimentele alimentare. În prezent, „vedete” sunt varietăți precum reichi, chaga, cordyceps și coama leului. Băuturi îmbuteliate, cafea, smoothie, ceaiuri sunt câteva dintre variantele alimentare în care pot fi folosite. Cele cu arome puternice se folosesc la supe, în timp ce varietățile cremoase și robuste merg bine cu aromele de cacao, ciocolată sau cafea.
4. Bunătăți din Orientul Mijlociu
Influențele culinare ale Orientului Mijlociu și-au făcut drum către Occident de mai mulți ani. Potrivit Whole Food Market, ele se vor impune în 2018. Humusul, lipiile și falafelul sunt deja cunoscute, dar consumatorii vor fi gata să exploreze tradiții profunde și nuanțe regionale din Orientul Mijlociu. Mirodenii precum harissa, cardamonul și zaatarul figurează deja în multe meniuri, alături de feluri de mâncare precum shakshuka sau halloumi la grătar.
5. Mâncare high-tech
Alimentația high-tech își face și ea loc în viața noastră de zi cu zi. Știința este folosită pentru rețete avansate, pentru o mai bună folosire a ingredientelor și a proteinelor vegetale, așa încât nu-i de mirare că apar hamburgeri „în sânge”... sută la sută vegetali. Noile tehnici de producție aduc noi varietăți de lapte, cum ar fi cel de nuci, iaurturi pe bază de pili (o varietate de nuci), de mazăre, de banane, de nuci de macadamia și de nuci de pecan, fără gluten.
6. Gustări tip snacks-uri
Snacks-urile crocante vor rămâne probabil niște favorite eterne, dar noile tehnologii revoluționează tot ce înseamnă copt, prăjit, uscat, crocant, potrivit Whole Foods Market. Noile modalități de a transforma și de a combina ingredientele au deschis calea către chipsuri de manioc, paste expandate, chipsuri de fava cu alge sau boabe de orez expandate.
7. Alternative pentru tacos
Bucătăria latino nu se dezminte nici ea. Însă tacos, vedeta street-food-ului în America, nu se mai limitează doar la tortilla. Tacos-ul scapă de tradiționalul „veșmânt” în favoarea unor noi tipuri de „ambalaj” și a unor noi garnituri. Cum ar fi, de pildă, tacos cu alge.
8. Tulpini și rădăcini
Whole Foods Market face o constatare: din ce în ce mai mult, fructele și legumele sunt gătite întregi, inclusiv cu tulpini și frunze. Rețete precum pepene verde marinat, pesto de sfeclă sau salată de tulpini de broccoli i-au făcut pe consumatori să descopere noi gusturi și noi texturi.
9. Apă de arțar sau de mesteacăn
O nouă categorie de băuturi acidulate, dar fără alcool este în plină ascensiune. Noile băuturi sunt „naturale” și sunt departe de predecesoarele lor pline de zahăr adăugat. De exemplu, apa de arțar sau de mesteacăn. E pur și simplu apă cu anumite arome naturale derivate din plante.
10. Transparență 2.0
Din ce în ce mai mult, consumatorii vor să știe „istoria” alimentului pe care îl mănâncă, de unde provine, ce drum a parcurs, de unde se aprovizionează magazinul etc. Interesul pentru această transparență privește în primul rând organismele modificate genetic, dar cumpărătorii urmăresc și alte detalii, cum ar fi certificarea unui comerț legal, producție responsabilă, norme respectate în ceea ce privește tratamentul animalelor, mai arată raportul Whole Food Market.
- Etichete:
- top alimente
- flori comestibile
- tendinte culinare 2018
- alimente la moda 2018
- whole food market
- super prafuri
- curcuma
- maca
- matcha
- ciuperci functionale
- ciuperci medicinale
- reochi
- chaga
- cordyceps
- ciuperci coama leului
- mancare orientala
- shakshuka
- apa de mesteacan
- apa de artar
- tacos cu alge
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News