Podul peste Dunăre ar urma să lege Brăila de Galaţi şi Tulcea. Este făcut de japonezi şi este înscris în planurile de dezvoltare naţională, iar ideea a apărut pe la începuturile anilor 1980. Treisprezece ani mai târziu, Consiliul interministerial şi-a dat avizul favorabil pentru acest proiect, dar după alţi zece ani problema este aceeaşi: lipsa sursei de finanţare - 300 de milioane de euro, chiar în condiţiile unui parteneriat public-privat.
Potrivit arhitectului şef al judeţului Brăila, Costel Drăgan, acest pod ar trebui să deschidă noi oportunităţi de dezvoltare la Dunărea de Jos şi, nu în ultimul rând, să conecteze macroteritorial coridorul Dunării cu teritoriile din jur şi cu teritoriile din spaţiul non-UE.
Aeroportul de la Brăila, din comuna Vădeni, dar şi o linie de metrou uşor sunt doar două dintre cele mai ambiţioase proiecte amintite de participanţii la Târgul Internaţional pentru Dezvoltare Urbană a macro-regiunii Dunărea.
Aeroportul ar trebui să deservească două milioane de oameni
Cea de-a doua pasiune a autorităţilor brăilene datează din 1991 şi vizează construirea unui aeroport internaţional. Proiectul vrea să exploateze în primul rând poziţia geografică, la fel de aproape de Galaţi, cât şi de Brăila, dar şi de graniţa cu Republica Moldova şi în imediată apropiere de Ucraina. Astfel, aeroportul ar trebui să deservească o populaţie de peste două milioane de locuitori, asemănătoare cu cea a Capitalei.
Este vorba despre un aeroport de persoane şi mărfuri, care deja a intrat în lista de prioritaţi naţionale şi pentru care se speră ca, până la finele anului, să se rezolve şi problema legată de finanţare, adică 20 de milioane de euro.
„Aeroportul poate fi racordat atât la fonduri naţionale, cât şi la fonduri locale. De altfel, autorităţile vor să iniţieze primele etape ale proiectului din fondurile locale brăileano-gălăţene”, susţine arhitectul Costel Drăgan.
Terenul există deja, la numai 7 kilometri distanţă de Brăila şi Galaţi, şi a a aparţinut Administraţiei Domeniilor Statului. Aici erau fostele orezării. Scopul său ar fi legarea zonei de restul teritoriului României dar şi facilitarea schimbului de marfuri cu celelalte ţări sau creşterea numărului de turişti din cele două judeţe dunărene.
Însă oamenii din Brăila nu mai cred în proiecte măreţe şi ar prefera ca banii să fie folosiţi pentru lucruri palpabile şi mult mai utile. Renovarea clădirilor vechi din centrul oraşului, salubrizarea anumitor străzi pe care primăria pur şi simplu le-a uitat, sau dezvoltarea traficului fluvial sunt doar câteva lucruri pe care şi le doresc brăilenii.
Vârsta comună a celor două proiecte este de... 26 de ani! La cum stau lucrurile, pesemne va mai trece tot atâta până să devină realitate.
Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24
Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ face radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. În fiecare zi, la orele 9, 13 şi 19, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, cu atuurile şi punctele lor slabe. Susţine-ţi judeţul în campanie! Indiferent de unde ai fi, intră pe raportdetara.digi24.ro şi votează judeţul preferat.