Trump versus Harris: bugetul democraților a depășit cu mult maximul alocat de republicani în campania prezidențială
Donald Trump își dorește să devină din nou președintele Statelor Unite ale Americii, atât de mult încât este dispus să dea și haina de pe el pentru a-și finanța campania electorală. Ultima dezbatere din cursa prezidențială va avea loc pe 10 septembrie, însă cei doi contracandidați investesc masiv în imaginea lor.
Campaniile electorale implică multă muncă din partea echipelor angrenate în lupta candidaților pentru fotoliul prezidențial, dar și multe resurse financiare. Așa se face că spectacolul oferit de participanți a devenit o afacere în Statele Unite. De la drepturi TV și până la postere sau articole vestimentare cu cei implicați în cursa prezidențială, totul costă.
O dată la patru ani, societatea americană se scindează și merge să-și exercite dreptul la vot. Pasiunea cu care oamenii cred în promisiunile aleșilor și dezamăgirea atunci când aceștia pierd sunt la cote maxime.
Fostul președinte Donald Trump a fost favorit pe toată durata acestei campanii și chiar la zdrobit pe actualul șef de stat, Joe Biden la ultima dezbatere.
Soarta democraților s-a întors la 180 de grade odată cu numirea Kamalei Harris drept noul candidat, după ce Biden a susținut că renunță benevol, pentru binele țării și al partidului.
Kamala a strâns fonduri pentru campanie într-o lună cât Biden și Trump la un loc
Înainte de numirea lui Harris în fruntea Partidului Democrat, Donald Trump cheltuise peste 200 de milioane de dolari pe campania sa electorală. Aproape toate fondurile obținute prin diverse asociații de suporteri.
Perioada îm care aceste sume s-au acumulat este de un an și jumătate. Contracandidatul de la acea oră a lui Trump, Joe Biden, acumulate pestr 300 de milioane de dolari și cheltuise jumătate.
Kamala Harris a răsturnat toate așteptările atunci când la nici o lună de la schimbarea lui Biden pe lista electorală, a reușit să strângă peste 500 de milioane de dolari. Întrebarea este cum?
În mod surprinzător, populația a fost cea care a donat masiv și nu marile companii din industria americană. O explicație pentru acest fenomen ar fi discursul lui Harris, care marșeasă pe sentimentele patriotice ale votanților dar și răceala mediului de afaceri, nemulțumit de politicile adoptate în mandatul lui Biden.
În sondaje, situația echilibrată de la începutul numirii s-a întors în favoarea lui Harris, care conduce cu 45% în preferințele alegătorilor față de Trump, cu doar 41%, relatează Reuters.