Podul de la Brăila a intrat în reparații pentru a patra oară. Constructorul promite o nouă rețetă de mixturi bituminoase

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
reparatii pod braila
Lucrări de mentenanță efectuate la podul suspendat peste Dunare construit în zona Braila. sursa: Inquam Photos / George Călin

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie 2023, a intrat pentru a patra oară în proces de asfaltare, de această dată constructorul susţinând că va folosi o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.

Circulaţia a fost deviată pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, informează Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 - km 6+600, - sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulaţia rutieră se desfăşoară în ambele sensuri cu restricţie de viteză de 30 km/h. Lucrările de asfaltare vor dura 6 zile iar semnalizarea se realizează cu balize direcţionale şi lămpi de culoare galbenă intermitentă pe timpul nopţii", a transmis Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

De la inaugurare și până în prezent, asfaltul a devenit o provocare. Podul este la a patra reparație.

„De data aceasta, aşa cum susţine constructorul, este o reţetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această reţetă de asfalt va rezista şi nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum. Practic, este o reţetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are nişte specificităţi ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci şi asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat", a declarat pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.

Podul suspendat peste Dunăre este al treilea ca mărime din Europa și va fi reasfaltat în totalitate. Autoritățile speră că lucrările vor fi trainice și șoferii nu vor mai întâmpina dificultăți la traversarea infrastructurii.