Lucrările de reparație la podul dintre Giurgiu și Ruse vor dura doi ani. Traficul va fi dirijat de semafoare
Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) încep pe data de 10 iulie, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Conform CNAIR, anunţul a fost făcut joi de Agenţia de Infrastructură Rutieră a Bulgariei (RIA), care pecizează că lucrările vor dura doi ani.
Lucrările se vor desfăşura în timpul zilei, timp de 10-12 ore, în funcţie de specificul lor, şi nu va exista o oprire totală a circulaţiei, informează drumarii bulgari. Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eşalonat în două două sensuri pe banda pe care nu se lucrează.
Lucrările sunt planificate în şase etape. În primele două se va efectua reparaţia majoră a structurii facilităţii de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Iniţial, va fi restricţionată circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria, iar apoi pe banda de ieşire în direcţia România. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie pe această secţiune este de aproximativ patru luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.
Pentru o mai bună organizare a traficului, se vor monta semafoare adaptive. Acestea vor putea fi relocate şi pot fi amplasate în partea relevantă a podului în curs de reparaţie.
"Ecartamentul şi înălţimea unităţii nu permit operaţiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieţii şi a sănătăţii navetiştilor şi lucrătorilor din construcţii de pe şantier este esenţială. Dacă executarea unor activităţi se poate desfăşura în siguranţă când este întuneric, acest lucru se va realiza", precizează RIA.
Tronsonul de pe teritoriul bulgar al Podului Prieteniei, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1057 metri. De la punerea sa în funcţiune, acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic au fost înlocuite în 2011, relatează Agerpres.