Italia contestă legislația UE privind noxele: vrea să facă mașini pe bază de combustibil fosil și după 2030, când se va sista producția
Italia susține că are sprijinul țărilor membre pentru a modifica legislația europeană în privința noxelor eliminate de mașini. Mai exact, italienii vor să înlăture amendamentul potrivit căruia, după 2030 nu vor mai fi produse mașini alimentate pe baza combustibililor fosili.
Deși guvernul italian susține că a făcut demersuri pentru a căpăta validarea celorlalte state membre, realitatea este că nu au înaintat o propunere oficială. Italia a apelat la Spania, Germania, Austria, Țările de Jos și Polonia pentru a-și susține dezideratul. Mitul unei alianțe anti-noxe s-a spulberat rapid când majoritatea țărilor s-au distanțat de poziția italienilor în această chestiune.
„Țările de Jos nu sprijină propunerea de a revizui legislația în sensul dorit de italieni”, au transmis oficialii olandezi.
„Suntem împotriva schimbărilor pripite și în favoarea dezvoltarea tehnologiilor curate. Nu am avut discuții cu Italia pe această temă”, transmite ministerul austrial al Mediului.
„Nu suntem de acord cu schimbarea obiectivelor, însă susținem reviziuirea proiectului de lege privind emisiile”, au declarat oficialii spanioli.
Dacă polonezii sunt indeciși și au transmis că au nevoie de mai multe date pentru a vedea cum evoluează situația în următorii ani, Germania a îmbrățișat propunerea Italiei. Motivația unei astfel de decizii este simplă, relatează Politico.
Atât Germania, cât și Italia sunt mari producători auto. Prăbușirea vânzărilor pe sectorul electric și reticența consumatorilor de a face tranziția către EV a pus o presiune suplimentară pe industria auto europeană, în special în cele două țări. Până anul viitor, producătorii de automobile trebuie să reducă emisiile noilor modele cu 15% față de nivelurile din 2021, altfel riscă amenzi uriașe.
Marii jucători din industria auto nu sunt pregătiți să facă schimbările necesare și acuză Uniunea Europeană că obligativitatea implementării legislației privind noxele va adânci și mai mult criza în care se află sectorul.