Feroviarii cer Guvernului mărirea salariilor. Căile ferate române sunt cele mai ineficiente din Europa și sunt în top 5 la personal
Personalul căilor ferate face amenințări voalate și cere prin sindicat Guvernului creșterea progresivă a salariilor, conform statutului propriu. În același timp, România are cea mai ineficientă cale ferată din UE și e pe locul al cincilea la nivel european la mărimea personalului, arată Agenția Europeană pentru Căi Ferate.
Federația Națională Mișcare Comercial Vagoane, auto-intitulată cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală din industria feroviară, a trimis premierului Marcel Ciolacu o scrisoare deschisă în care cere majorarea salariilor, neezitând să facă amenințări voalate cu privire la consecințele unui conflict de muncă.
"Statutului personalului feroviar implică, Domnule Prim-ministru, o creștere progresivă a salariilor lucrătorilor feroviari și racordarea veniturilor acestora la noile exigențe economice", scrie sindicatul în scrisoare.
Sindicaliștii nu ezită să atragă atenția că s-a evitat escaladarea unui conflict de muncă cu repercusiuni majore pentru întreaga economie românească.
Coada Europei la eficiență, frunte la întârzieri, personal numeros
România are printre cele mai ridicate grade de ineficiență în utilizarea sistemului de căi ferate și deține recordul negativ în Uniunea Europeană, scrie Radio România, citând un raport. De asemenea țara noastră deține recordul negativ în privința punctualității orarului
trenurilor de pasageri dar și în privința vitezei de deplasare a trenurilor de marfă.
Pentru prima dată aceste informații pot fi evidențiate după ce Agenția Europeană pentru Căi Ferate a întocmit o bază de date comună pentru toate statele Uniunii.
Intenția este nu doar de a evidenția diferențele între statele membre ci și de a crește gradul de conectivitate între sistemele de căi ferate ale statelor europene.
România deține 10.600 de kilometri de căi ferate, puțin față de state similare ca suprafață, cum ar fi Polonia sau Italia care au dublu, sau față de liderul european Danemarca, unde avem aproape de 4 ori mai mulți kilometri de căi ferate.
Din cei 10.600 de Kilometri, doar 38 la sută sunt electrificați în condițiile în care media europeană este de 50 de procente iar state precum Belgia au circa 90 de procente electrificați. Țara noastră nu are nici un kilometru de linie de mare viteză însă nu suntem un caz unic pentru că în această situație sunt alte 11 state membre.
Când vine vorba de punctualitatea cu care sosesc trenurile de călători locale și regionale, România este pe ultimul loc, cu aproape 30 la sută întârzieri. Iar la capitolul trenuri de marfă autohtone deținem un alt record negativ: viteza medie cea mai mică din Uniunea Europeană: sub 20 de kilometri pe oră.
Însă când vine vorba de personalul angajat în domeniul gestionării căilor ferate, România deține locul 5, cu peste 23.000 de persoane, peste media europeană.