CNAIR anunță desfășurarea mai multor lucrări de infrastructură rutieră. Când se va deschide circulația între Buzău și Focșani pe A7

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
stadiu lucrari autostrada
sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunţat stadiul lucrărilor la mai multe proiecte rutiere aflate în desfășurare.

Lucrările pe şantierul autostrăzii Buzău - Focşani evoluează foarte bine, astfel că deschiderea în acest an a circulaţiei pe toate cele 4 loturi este din ce în ce mai sigură, potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol.

„În ceea ce priveşte lucrările pe Autostrada A7, sunt foarte avansate, dacă vorbim de loturile de la Buzău la Focşani în mod mai mult ca sigur ele vor fi deschise anul acesta. Dacă ne referim la secţiunea Ploieşti-Buzău, lucrările sunt foarte avansate şi premisele ca ele să fie inaugurate anul acesta sunt aproape sigure.

Lucrările evoluează foarte bine pe şantierul autostrăzii Buzău - Focşani! În acest ritm deschiderea în acest an a circulaţiei pe toate cele 4 loturi (82,44 km) este din ce în ce mai sigură. Mobilizarea grupului UMB este foarte bună şi la podul peste râul Buzău, unde acum se fac lucrări de cofrare şi de armare a plăcii. Acest pod va fi dat în circulaţie anul viitor şi va face legătura cu lotul 3 al Autostrăzii Ploieşti - Buzău", transmite Pistol

În 12 septembrie, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, la Focşani, că la începutul lunii decembrie se va circula pe Autostrada A7 pe toate cele patru loturi dintre Buzău şi Focşani, lucrările pe acel tronson fiind realizate în proporţie de peste 90%, relatează Agerpres.

Două tronsoane din drumul expres Craiova-Piteşti ar putea fi deschise până la finalul anului

Reprezentanții CNAIR au dat asigurări că dacă vremea este favorabilă, atunci lucrările vor avansa și la drumul expres Craiova-Pitești.

„Din perspectiva finalizării lucrărilor, pot să vă spun că tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Piteşti este foarte avansat, cel mai probabil va fi deschis la sfârşitul lunii noiembrie, începutul lunii decembrie, în acelaşi timp şi tronsonul 4. În mod sigur vom avea o deschidere până la km 108 iar în decembrie există premise să deschidem chiar până în Autostrada A1 prin realizarea acelor perdele de descărcare", a precizat Cristian Pistol.

Asfaltul de pe podul Brăila va fi refăcut. Centura Bucureștiului mai așteaptă până în 2025

Potrivit CNAIR, un termen realist pentru finalizarea lucrărilor pe Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Bucureştiului este anul 2025.

„Vorbim de Lotul 3, constructorul grec a reuşit să se mobilizeze mai bine decât a făcut-o anterior, din păcate, nu este suficient. Nu am fost obişnuiţi ca acest constructor să îşi respecte programele de execuţie, este foarte puţin probabil să fie deschis anul acesta, deşi ne dorim cu toţii, mai ales că prin finalizarea Lotului 3 realizăm legătura dintre Autostrada A1, de la Piteşti la Bucureşti, cu Autostrada 2, de la Bucureşti la Constanţa. Un termen realist, dacă se mobilizează în continuare, ar fi primăvara anului viitor, deşi îmi doresc ca el să se ţină de angajamentele pe care şi le-a asumat faţă de mine şi faţă de ministru în a deschide anul acesta acest lot", a transmis Cristian Pistol.

Totodată, conducerea CNAIR a făcut precizări cu privire la podul peste Dunăre de la Brăila, unde începând cu data de 8 octombrie va fi turnat primul strat de mixtură bituminoasă.

„Despre podul de la Brăila pot să vă spun că antreprenorul firmei italiene a venit cu o nouă reţetă de mixturi bituminoase, s-au făcut sectoare experimentale, până acum toate testele au fost pozitive, astfel încât suntem convinşi că soluţia pe care o adoptă la momentul acesta este una bună, care nu mai avea acele probleme pe care le cunoaştem cu toţii. În octombrie, acum, la început, cel mai probabil pe 8, vor începe să aştearnă primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, urmând ca după finalizarea primei căi să treacă şi la a doua şi să avem podul în condiţii optime de circulaţie", a precizat Cristian Pistol.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică.