CNAIR: 2023 a fost un an bun pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România
Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere informează că bugetul pentru 2023 al CNAIR fost de 12,7 miliarde lei, bani pe care i-a cheltuit în totalitate pentru modernizarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere, în timp ce absorbţia fondurilor europene pentru construcţia de noi obiective a ajuns la 114,64% iar contractele finanţate prin PNRR sunt semnate în proporţie de 99%.
Potrivit Agerpres, în 2023, pe lângă deschiderea circulaţiei pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila, au fost puşi în circulaţie 80 de km de autostradă şi drum expres (din 96 de km recepţionaţi) mult peste media anuală din ultimii 33 de ani (26,6 km). O altă premieră este deschiderea circulaţiei pe primii kilometri ai Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0), atât pe secţiunea din nord cât şi pe cea din sud.
"Contractul pentru proiectarea şi execuţia celor 24,4 km dintre Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului (ultimul contract finanţat prin PNRR) parte a A8, urmează să fie semnat în scurt timp, după reevaluarea ofertelor", precizează marţi directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, directorul general al CNAIR subliniază că 2023 este un an record al semnărilor de contracte de lucrări, cu 21 de contracte în valoare de peste 21,5 miliarde lei (4,3 miliarde euro) pentru construcţia a 472,47 km de infrastructură rutieră, din care: 308,59 km de Autostradă; 17,70 km de Drum expres şi 146,18 km de Drum naţional.
"La ora actuală avem în derulare licitaţii de lucrări în valoare de 11,9 miliarde lei pentru construcţia a încă aproximativ 120 de km de drumuri moderne", a adăugat Pistol.