China atacă piața din SUA cu ajutorul Mexicului. BYD intenționează să deschidă o nouă fabrică în America Centrală
Producătorul auto chinez BYD vrea să se extindă în piața din Statele Unite ale Americii. După ce Mexicul a devenit principala destinație pentru mașinile sale electrice, compania intenționează să deschidă acum o fabrică.
Pe măsură ce BYD încearcă să-și extindă prezența globală, în paralel desfășoară un amplu proces de relocare a producției prin deschiderea de noi fabrici în străinătate. Producătorul chinez de vehicule electrice are deja în derulare ridicarea de noi centre în țări precum Thailanda, Ungaria sau Brazilia.
„Producția de peste mări este indispensabilă pentru un brand internațional precum BYD. Mexicul este o piață cheie cu un potențial uriaș. Vrem să ne extindem în Statele Unite și să transformăm Mexicul într-un centru de export. Dar pentru a realiza asta, avem nevoie de o fabrică”, a declarat Zhou Zou, manager al diviziei BYD Mexic.
Cel mai mare avantaj al unei viitoare fabrici în Mexic este localizarea. Chinezii vor să se folosească de un tertip legislativ pentru a-și exporta mai ieftin mașinile electrice în Statele Unite. Acordul SUA-Mexic-Canada a impus cote stricte pentru producătorii de automobile iar una din condițiile esențiale pentru a fi scutit de taxe este ca originea pieselor să provină din cele trei țări semnatare.
BYD a lansat un studiu de fezabilitate pentru viitoarea sa uzină mexiacană, iar în stadiul actual, compania negociază cu oficialii mexicani detalii despre locație și alte condiții pentru noua fabrică, relatează publicația niponă Nikkei.
În al patrulea trimestru din 2023, BYD a învins Tesla pentru prima dată în ceea ce privește volumul global de vânzări la vehicule electrice. Piețele externe au reprezentat doar 8% din vânzările totale înregistrate anul trecut de BYD, iar restul clienților au fost din China.