Inteligenţa Artificială va ajuta companiile să evite pierderile în 2024. Tehnologia vine la pachet cu limitări
Pentru anul 2024, se estimează că Inteligenţa Artificială va contribui la dezvoltarea unui marketing responsabil, precum şi în combaterea fraudelor de către companiile financiare, relatează Agerpres.
Tehnologia Inteligenţei Artificiale Generative (AI) poate face multe, dar nu poate face totul, iar în 2024, organizaţiile o vor integra pentru a complementa strategii AI specifice industriilor, conform predicţiilor publicate, miercuri, de liderul global în noi tehnologii şi analytics, SAS.
"Tehnologia AI-ului generativ poate face multe, dar nu poate face totul. În 2024, organizaţiile vor trece de etapa în care văd AI-ul generativ ca pe o unealtă de sine stătătoare şi o vor integra pentru a complementa strategii AI specifice industriilor. În domeniul bancar, simulările de date privind crizele şi analiza de scenarii vor ajuta la predicţia riscurilor şi evitarea pierderilor. În domeniul sanitar, înseamnă generarea de planuri de tratament individuale. În manufactură, AI-ul generativ poate simula producţia pentru a identifica îmbunătăţiri în zonele de calitate, fiabilitate, mentenanţă, eficienţă energetică şi randament", susţine Bryan Harris, Chief Technology Officer (CTO), în cadrul SAS.
O altă predicţie pentru anul viitor este că AI va genera locuri de muncă, în ciuda temerilor din 2023, că meseriile ar putea dispărea odată cu implementarea Inteligenţei Artificiale.
"Un exemplu evident este ingineria de prompt-uri, de mesaje pentru AI, care creează o punte între potenţialul unui model şi eficienţa sa în lumea reală. AI ajută lucrătorii de orice nivel să fie mai eficienţi. Şi chiar dacă unele tehnologii AI din 2024 sau ulterioare vor genera perturbări pe termen scurt pe piaţa muncii, acestea vor duce ulterior la apariţia multor altor locuri de muncă, ce vor contribui la creşterea economică", a explicat Udo Sglavo, vicepreşedinte al Departamentului Advanced Analytics al SAS.
Dezvoltarea inteligenței artificiale va contribui la rezolvarea problemelor tehnice ale utilizatorilor, va reduce activitatea de gestionare a producției și va detecta eventuale breșe de securitate apărute în sistemele informatice.