Inteligența artificială domină târgul de tehnologie din Las Vegas

Ligia Munteanu Data publicării: Data actualizării:
CES las vegas
Sursa: profimediaimages.ro

De la mici gadget-uri la mașini electrice și roboți de tot felul, companiile prezente la CES în acest an se întrec în programe de AI. Este tehnologia momentului și va schimba complet fiecare aspect din viața noastră. Să vedem cele mai atrcative lansări de până acum.

Samsung a prezentat un robot însoțitor cu inteligență artificiala și un proiector 8k. Robotul Ballie a venit la CES cu îmbunătățiri substanțiale. Acum beneficiază de inteligență artificială și de un proiector încorporat.

Noul Ballie, al cărui prototip a fost dezvăluit la CES în 2020, nu este mai mare decât o minge de fotbal, folosește inteligența artificială pentru a se familiariza cu casa prin maparea automată a acesteia. Robotul va veni atunci când este chemat și își va însoți proprietarul prin casă.

Samsung a prezentat de asemenea si ceea ce a numit "primul" proiector 8k din lume, numit New Premiere 8K.

Un alt robot lansat este ADAM, un robot barista. Creat de Richtech Robotics, ADAM este un robot cu două brațe care poate interacționa și cu clienții, poate prelua comenzi și poate face orice băutură. Pe lângă prepararea de cafea și băuturi, ADAM poate pregăti și mâncare. Pentru a face acest lucru, ADAM folosește o combinație de brațe robotizate, AI, camere și software de recunoaștere facială.

Pentru companiile care se confruntă cu lipsa de personal, ADAM ar putea fi soluția perfectă. Însă poate fi, pentru moment, cel puțin, cam scump, vine la un preț de 180.000 USD ,potrivit Richtech Robotics.

Târgul a fost plin și de mașini electrice. Sony Honda Mobility și-a dezvăluit vehiculul electric Afeela. Este mai puțin un vechiul, mai mult un gadget. Mașina a fost adusă pe scenă cu ajutorul unui controler PlayStation 5.

Sony Honda Mobility este o companie de automobile japoneză, înființată de Sony Group Corporation și Honda Motor Company în 2022 pentru a produce vehicule electrice cu baterii. Compania își va comercializa vehiculele sub marca Afeela.

Producătorul vietnamez de vehicule electrice VinFast a lansat un prototip al noului său camion pickup și a declarat că intenționează să lanseze modelul său de dimensiuni mini VF 3 la nivel global. Compania nu a dezvăluit un interval de timp pentru lansarea sa sau intervalul de rulare estimat.


VinFast, care a fost înființată în 2017 și a început să livreze mașini în California în martie anul trecut, a vândut aproximativ 21.200 de unități începând cu al treilea trimestru a anului trecut.

Mercedes-Benz și-a dezvăluit vehiculul electric Concept CLA Class cu un tablou de bord alimentat de inteligență artificială.


Mercedes-Benz a lansat, de asemenea, un nou asistent virtual capabil să ofere sugestii bazate pe context și să intre în dialog cu utilizatorii, semnalând un alt pas înainte în utilizarea inteligenței artificiale în mașini.

Asistentul poate vorbi în tonuri diferite despre diverse emoții și poate pune întrebări inteligente pentru a clarifica ce anume este întrebat, a spus compania.

Tehnologia asistenței vocale din mașini devine din ce în ce mai sofisticată, de la utilizarea avatarurilor personalizate până la tehnologia AI generativă.


Nici un domeniu nu scapa de AI. Si piața de cosmetice va fi reorganizată în curând. Compania L'Oreal a dezvaluit viziunea sa asupra tehnologiei frumuseții.

A fost afișat noul A.I al companiei. botul de chat, Beauty Genius, care oferă sfaturi despre ce produse ar putea fi cel mai potrivite pentru un consumator, analizând o fotografie încărcată.

Lancôme a prezentat primul A.I din lume pentru machiaj, Este un dispozitiv de machiaj alimentat cu stabilizare a mișcării, conceput pentru persoanele cu dizabilități care s-au confruntat cu provocări în aplicarea produselor de înfrumusețare.


Actrita Eva Longoria, care a început să creeze reclame de acasă pentru L'Oreal în timpul pandemiei de COVID-19, s-a alăturat prezentării, pentru a lansa noua perie automată de vopsit părul Colorsonic, menită să-i ajute pe cei care doresc să-și vopsească părul acasă, de această dată cu tehnologie.

Toate aceste tendite vor schimba complet și comportamentul consumatorului. Efectiv ne vor obișnui cu alt tip de produse. Probabil că, vrem, nu vrem, ne ndreptăm spre o lume în care nu vor mai exista produse fără tehnologie. Companiile se intrec pentru a face primii pași acum, când încă există mult loc liber în piață și toată lumea este la început.