Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie depășesc previziunile și cresc pentru a treia lună consecutiv

Redacția Digi Economic Data publicării:
apple retail
sursa: shutterstock.com/

Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie au crescut neașteptat pentru a treia lună consecutiv în septembrie, cu 0,3%, susținute de achizițiile celui mai recent iPhone.

Datele de la Oficiul Național de Statistică (ONS) marchează cel mai mare volum de vânzări din iulie 2022. În timp ce vânzările în magazinele de tehnologie au crescut puternic, au fost parțial compensate de scăderea vânzărilor în supermarketuri, arată Financial Times. Retailerii au atribuit acest lucru „vremii nefavorabile și faptului că gospodăriile continuă să reducă achizițiile de alimente și produse de lux”, a spus Hannah Finselbach, specialist în statistică la ONS.

Luna trecută, Apple a lansat iPhone 16, precum și un nou model de Apple Watch și noile AirPods.

Puterea de cumpărare a fost, de asemenea, susținută de scăderea ratei inflației, care luna trecută a scăzut sub ținta Băncii Angliei pentru prima dată din aprilie 2021, la 1,7%, conform datelor publicate miercuri. Cifrele au întărit așteptările pieței că Banca Angliei va reduce ratele dobânzilor în noiembrie și decembrie.

Datele publicate marți au arătat că creșterea salariilor în Marea Britanie a continuat să depășească inflația în cele trei luni până în august. 

„Această a treia lună de creștere consecutivă aprinde luminile de sărbătoare și ar putea oferi speranță, pe măsură ce retailul din Marea Britanie se îndreaptă spre perioada de vârf”, a declarat Bogdan Toma, partener la McKinsey & Company. 

În cele trei luni până în septembrie, vânzările au crescut cu 1,9%, ceea ce ar trebui să contribuie marginal la creșterea economică a Marii Britanii în al treilea trimestru. Datele privind PIB-ul pentru cele trei luni până în septembrie vor fi publicate în noiembrie.

Cu toate acestea, comparativ cu februarie 2020, înainte de pandemie, consumatorii au cumpărat cu 0,2% mai puține bunuri, deși au cheltuit cu aproximativ 20% mai mult, reflectând impactul prețurilor ridicate din ultimii trei ani.

Alex Kerr, economist la firma de consultanță Capital Economics, se așteaptă ca veniturile reale să continue să crească în trimestrele următoare, ceea ce ar trebui să susțină „o accelerare a creșterii totale a cheltuielilor consumatorilor.”

El a avertizat că, dacă taxele vor crește mai mult decât se așteaptă în buget, veniturile reale ale gospodăriilor și creșterea cheltuielilor consumatorilor ar putea fi ușor mai reduse. Cu toate acestea, el a adăugat că „orice impact negativ asupra cheltuielilor consumatorilor va fi probabil compensat de o creștere a cheltuielilor guvernamentale.”