Ministrul Digitalizării: Din 2024, cetăţenii vor interacţiona cu Primăriile prin intermediul unei aplicații
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, a anunţat, miercuri, că anul viitor va fi implementată o aplicaţie care va permite interacţiunea cetăţenilor cu administraţia locală în baza unor formulare standardizate.
Ministrul Digitalizării a precizat, în cadrul unei declaraţii de presă, că îşi doreşte ca, din 2024, sistemul să fie implementat în cel puţin 1.000 de Primării din ţară, relatează Agerpres.
"Ideea de bază este următoarea: ai un singur loc în care interacţionezi cu statul, ca şi cetăţean. Din punct de vedere al timpului, poţi să o faci 24 de ore/zi, şapte zile din şapte, de acasă. Asta este viziunea foarte clară: pe de o parte, o aplicaţie unică a statului român în care oamenii să poată să intre să-şi plătească taxele şi impozitele, să-şi reînnoiască documentele de identitate, să transmită cereri pentru asta; pentru administraţie, să găsească pe site-ul fiecărei primării din România într-un format standardizat, de la Primăria Bucureşti până la Primăria Sighetu Marmaţiei sau Rodna, acelaşi format standard de formulare pe care să le poată completa direct acolo. Şi toate acestea să fie integrate în acel cloud guvernamental în care bazele de date încep să comunice între ele", a explicat Ivan.
Pe lângă aplicaţia care va permite interacţiunea online cu administraţia, ministerul pregăteşte Planul Naţional de Digitalizare a Administraţiei Publice Locale, prin care se vor oferi vouchere digitale fiecărei Primării în vederea actualizării serviciilor publice destinate cetăţenilor, în format digital. Valoarea unui voucher digital va fi cuprinsă între 5.000 şi 10.000 de euro.