Marile companii din sectorul alimentar fac diferențe între parteneri. Țările mai puțin dezvoltate primesc produse de slabă calitate
Cele mai importante companii de alimente şi băuturi la nivel mondial vând ţărilor cu venituri modeste produse sub standard, spre deosebire de statele dezvoltate, arată un studiu realizat recent.
Produsele vândute de companii de renume din industria alimentară în țările cu venituri scăzute au înregistrat punctaje mici în sistemul de evaluare al calității. Aceleași produse, dar vândute în țările dezvoltate, nu au avut probleme, indică un raport realizat de Access to Nutrition Initiative (ATNI), potrivit Reuters.
„Acum avem o imagine destul de clară în privința afacerilor încheiate de multinaționale în sectorul alimentar. Este extrem de neplăcut, de dragul profitului, să comercializeze aceleași produse, dar având o calitate diferită, în funcție de nivelul de dezvoltare al țărilor partenere. Acele produse sunt un pericol pentru sănătate. Este un semnal de alarmă pentru ca guvernele din acele ţări să fie vigilente", a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI
Deficiențele produselor alimentare devin probleme de sănătate publică atunci când cumpărătorul trăiește cu impresia că achiziționează un bun premium, dar în fond se alege cu dereglarea organismului prin consum. Una din categoriile cele mai sensibile la schimbările nutritive sunt persoanele obeze.
Banca Mondială estimează că 70% din persoanele supraponderale sau obeze trăiesc în ţările cu venituri scăzute şi medii.