Comerțul online din România este în ascensiune. Experții previzionează că zona de eCommerce va depăși 7 miliarde de euro în 2024

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
cumparaturi online
sursa: shutterstock.com/

Un român din doi a efectuat o achiziţie online în 2023, ponderea acestui tip de comerţ în valoarea totală a comerţului din România fiind de 14%, conform datelor citate într-un raport întocmit de o platformă specializată în eCommerce.

La finele anului trecut, numărul românilor care au făcut achiziţii din mediul online a ajuns la 10.2 milioane, iar în acest context preţul rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) şi checkout facil (29%), relatează Agerpres.

Conform estimărilor, în 2024, valoarea estimată a pieţei locale de eCommerce ar urma să ajungă la 7.3 miliarde de euro, în condiţiile în care Millennials şi Generaţia X sunt cei mai activi cumpărători online, în România. La polul opuse se află Generaţia Z şi Baby Boomers, care sunt mai reticenţi sau au o prezenţă mai scăzută în comerţul electronic.

Potrivit analizei realizate de o platformă specializată în comerțul online, grupa de vârstă 35-44 de ani deţine cea mai mare pondere în utilizarea e-commerce, cu aproape un sfert din total. Următorul grup, cel de 25-34 de ani, prezintă o proporţie apropiată, de 23,82%, în timp ce grupa de 45-54 de ani nu este departe, contribuind cu 23,52%. În schimb, tinerii adulţi cu vârste între 18-24 de ani şi persoanele între 55-64 de ani sunt mai puţin activi în e-commerce, reprezentând cumulat sub 28%.