Cancelarul Olaf Scholz merge în China, flancat de Siemens, Bayer, Mercedes, BMW și ThyssenKrupp, pe fondul tensiunilor comerciale

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
china germania concurenta
sursa: profimediaimages.ro/

Cancelarul Olaf Scholz merge sâmbătă în China pentru o vizită delicată, într-un moment în care Occidentul îşi înăspreşte poziţia faţă de practicile comerciale considerate neloiale ale Beijingului, scrie AFP.

Liderul german intenţionează înainte de toate să vorbească despre "afaceri" cu ocazia celei de-a doua vizite oficiale la partenerul comercial numărul unu al Germaniei de la preluarea mandatului la sfârşitul anului 2021.

El va lua cu el o delegaţie puternică de lideri de afaceri, printre care cei de la Siemens, Bayer, Mercedes-Benz, BMW şi ThyssenKrupp, potrivit presei germane, şi trei miniştri (Mediu, Agricultură şi Transporturi).

Discuţiile vor fi probabil tensionate într-un moment în care UE este angajată într-un război cu China, pe care o acuză că distorsionează piaţa europeană prin inundarea acesteia cu produse cu costuri reduse.

După automobile, căi ferate şi panouri solare, Bruxelles-ul tocmai a deschis o anchetă privind practicile neloiale din sectorul energiei eoliene, care ar putea duce la sancţiuni vamale.

Secretarul american al Trezoreriei, Janet Yellen, şi-a exprimat de asemenea recent îngrijorarea cu privire la "supracapacitatea" de producţie chineză, în special în domeniul tehnologiilor care beneficiază de subvenţii guvernamentale importante.

"Olaf Scholz trebuie să facă din reducerea supracapacităţii şi din limitarea exporturilor o prioritate" a vizitei sale, consideră Jürgen Matthes, economist la Institutul IW, la postul german n-tv.

Matthes consideră că Scholz se află într-o poziţie bună pentru a negocia cu o economie chineză care este în prezent "paralizată" şi lipsită de investiţii străine.

De asemenea, se aşteaptă ca Scholz să pledeze în numele producătorilor germani stabiliţi în China, dintre care aproape două treimi se plâng de "dezavantaje competitive" în ceea ce priveşte accesul pe piaţă, potrivit unui sondaj realizat de Camera de Comerţ Germană din China (AHK).

Acest lucru nu îi împiedică pe antreprenori să-şi dorească să rămână. Potrivit Institutului IW, iniţiativele în favoarea "de-risking", adică reducerea riscurilor pentru a diminua dependenţa de China, în special în industriile auto şi chimică, sunt în mare parte ignorate în acest stadiu.